دستور پخت کوفته روسی

مقدمه کوفته روسی:

مواد لازم جهت تهیه کوفته روسی  
پیاز ۴ ق‌س
گشوت چرخ شده ۴۰۰ گرم
سیب زمینی ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
گشنیز و جعفری ۲۵۰ گرم
زرشک ۲ ق‌س
زعفران یک دوم ق‌چ
رب گوجه فرنگی ۱ ق‌س
نمک و فلفل مقداری
تخم مرغ ۱ عدد
مغز گردو مقدار کمی
پودر سوخاری و کنجد مقدار کمی

 

مراحل تهیه کوفته روسی

۱-پیاز را ریز خرد کرده و سرخ کنید. گوشت را به همراه پیاز سرخ کرده و کنار بگذراید تا خنک شود.

۲-در ظرفی دیگر سیب زمینی؛ تخم مرغ ها آب پز؛ گشنیز؛ جعفری؛ مقدار کمی آب زرشک؛ گوشت سرخ شده؛ زعفران آب شده؛ رب گوجه؛ نمک؛ فلفل و یک عددتخم مرغ خام را مخلوط کردهو خوب ورز دهید(بهتر است مواد کوفته  یک ساعت در یخچال بماند تا فرم دهی بهتری داشته باشد)

۳-پس از استراحت به اندازه ی یک نارنگی کوچک از مواد برداشته و در دست گرد کنید.در وسط کوفته حفره ایجاد کنیدو کمی گردو و زرشک قرارداده و ببندید و کمی فشار دهید تا تخت شود.

۴-پودر سوخاری و کنجد را مخلوط کرده و کوفته ها را در آن بغلتانید و بعد در روغن شناور و با حرارت ملایم سرخ کنید این غذا با سس کچاپ؛ سس لند؛ سبزیجات بلاند شده؛ خیارشور و و پوره سیب زمینی قابل سرو است.

 

خواص تخم مرغ

در گذشته این‌گونه عنوان شده بود که تخم مرغ حاوی کلسترول بالایی است. ولی تحقیقات جدید نشان دهنده‌ی رابطه‌ی معکوس بین مصرف تخم مرغ و بیماری‌های قلبی هستند. زیرا نوع کلسترول موجود در تخم مرغ متفاوت است و تأثیر متفاوتی بر بدن دارد. دو نوع کلسترول وجود دارد: کلسترول خوب (HDL) و کلسترول بد (LDL). مصرف تخم مرغ، حتی هر روز، هیچ تأثیری بر کلسترول بد ندارد. بلکه کلسترول خوب بدن را افزایش می‌دهد و به این ترتیب احتمال بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

خبر خوب بعدی برای خانم‌هایی است که به فکر داشتن اندامی زیبا هستند. داشتن تناسب اندام، ایده‌آل همه افراد به ویژه زنان است. تناسب اندام، اعتماد به نفس افراد را بالا می‌برد.

یک گام برای داشتن اندامی ایده‌آل، مصرف منظم تخم مرغ است. خورن تخم مرغ برای صبحانه به کاهش وزن کمک می‌کند. ناهار خود را نیز در اندازه‌های مناسب میل کنید. شب‌ها نیز اگر احساس گرسنگی کردید می‌توانید میوه‌هایی که قند پایینی دارند مانند آووکادو مصرف کنید. چنین رژیم غذایی منظمی به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

خدمات ملی سلامت (NHS)، حساسیت را ” واکنش منفی بدن به غذا یا ماده خاص در محیط” تعریف‌می‌کند. شدت حساسیت به تخم‌مرغ، متغیر است، به‌هرحال افراد مبتلا به این حساسیت، ممکن است عوارضی مانند واکنش‌های پوستی ازجمله کهیر یا اگزما، ” ورم ملتحمه” مانند خارش، قرمزی یا آبریزش چشم را تجربه‌کنند. بسته به شدت حساسیت، در موارد شدیدتر، ممکن است شخص، به طیفی از عوارض جانبی مانند مشکلات گوارشی، افزایش وزن، سردرد و تهوع، استفراغ و سرگیجه دچارشوند. افرادی که به تخم‌مرغ حساسیت‌دارند، باید از مصرف پروتئین تخم‌مرغ خودداری‌کنند.

در گام اول برای مشخص‌کردن مضرات تخم مرغ باید حساسیت به تخم‌مرغ را درنظرگرفت. تخم‌مرغ، یکی از غذاهای تشکیل‌دهنده ” ۸ مهم” است. این‌ها، ۸ غذای رایج هستند که ۹۰ درصد حساسیت‌های غذایی را تشکیل‌می‌دهند. افراد مبتلا به حساسیت به تخم‌مرغ، از کودکی به مضرات تخم‌مرغ آگاه‌بوده و از مصرف تخم‌مرغ و محصولات آن مانند پروتئین تخم‌مرغ خودداری‌می‌کنند، اگرچه حدود ۵۰ درصد این افراد، در سنین ۵-۷ سالگی حساسیت پیدامی‌کنند. در موارد حساسیت به تخم‌مرغ، معمولا مصرف متعادل پروتئین تخم‌مرغ، عوارض جانبی ندارد. به‌هرحال، مصرف زیاد آن، می‌تواند باعث نفخ و یبوست شود.

پروتئین تخم‌مرغ حاوی لسیتین، یک ماده چرب که در زرده تخم‌مرغ یافت‌می‌شود، است. مصرف مناسب ۱۰-۳۰ گرم لسیتین در روز به عنوان مکمل پروتئین، بی‌خطر است، به‌هرحال، دوزهای بالاتر می‌تواند عوارضی مانند عوارضی که در بالا گفته‌شد را ایجاد‌کند. اگرچه ثابت‌شده که این علائم، به مصرف مکمل‌های لسیتین ارتباط‌دارد نه خود تخم‌مرغ، اما دقیقا شبیه به علائمی که در افراد دارای حساسیت به تخم‌مرغ ظاهرمی‌شوند، هستند. اگر نمی‌دانید به تخم‌مرغ حساسیت ارید یا به لسیتین موجود در آن، بهتر است با پزشک مشورت‌کنید.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *