دستور پخت آبگوشت به

مقدمه آبگوشت به:

آخ آخ

ظهر جمعه بشه و آبگوشت و ترشی و سبزی‌خوردن و پیاز

ای‌وای من

چه شود

حالا بیاین و این دفعه یه آبگوشت مدل جدید درست کنیم و خانواده و دوستان و شگفت‌زده کنیم، آبگوشت به.

موادش میشه گفت با آبگوشت معمولی تفاوت‌هایی داره که چه‌بهتر کاملاً متفاوت میشه ?

این جمعه که دور هم بودین بپزین حالشو ببرید.

 

مواد لازم جهت تهیه آبگوشت به
گوشت گوسفند بااستخوان ۱ کیلوگرم
نمک ۱ ق‌غ
نخود و لوبیا سفید ۲ پیمانه
پودر فلفل سیاه ۱ ق‌م
لپه ۱ پیمانه
زردچوبه ۱ ق‌غ
به ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
آلوقیسی ۲۰۰ گرم
پر سیر ۳ عدد
گوجه‌فرنگی خردشده ۲ پیمانه
سیب‌زمینی ۵ عدد
سردست به مقدار لازم
گردن به مقدار لازم
ماهیچه به مقدار لازم

 

مراحل پخت آبگوشت به

۱-نخود و لوبیا را از شب قبل یا پنج ساعت قبل از طبخ خیس کنید. به را کاملاً بشویید تا پرزهای روی به از بین برود. بعد آن را چند قسمت کنید. لپه را بشویید خیس کنید. آلو را شسته و خیس کنید.

۲-گوشت را از لثه و چربی پاک‌کرده؛ بشویید و سه قسمت کنید و با فلفل و نمک و زردچوبه و پیاز و سیر خردشده؛ در ظرف ریخته روی شعله گاز بگذارید. وقتی‌که آبش تمام شد؛ کمی آن را تفت بدهید. سپس نخود و لوبیا و لپه را با گوجه‌فرنگی خردشده و چهار پیمانه آب به آن اضافه کرده با شعله ملایم بگذارید بپزد. وقتی‌که گوشت نیم‌پز شد؛ آلو را به آن اضافه کنید و بعد از نیم ساعت به و سیب‌زمینی را اضافه کرده و نیم ساعت دیگر بگذارید بپزد تا کاملاً آماده شود و حتماً چهار پیمانه آب داشته باشد. موقع کشیدن آبگوشت طبق روال آبگوشت‌های نوشته‌شده عمل کنید و همراه با سالاد میوه سرو کنید.

 

خواص پیاز

۱ پیاز ادرارآوری قوی است و خام و پخته آن هر دو این اثر رادارند.۲-پیاز می‌توان استفاده کرد. مقدر مصرف آن ۱۰ تا ۱۵ قطره است که باید در آّ حل کرده برای رفع گاز معده از تنتور مصرف نمود.۳ برای رفع دردهای عصبی شربت پیاز بهترین دارو است شربت پیاز به این صورت تهیه می‌شود: ۴-گرم پیاز خام را با ۴۰۰ گرم آب مخلوط کرده و بپزید تا له شود سپس ۴۰۰ گرم قند روی آن بریزید و بگذارید که جوش بزند تا قند حل شود سپس آن را صاف کنید و در یخچال قرار دهد. ۵- اگر پیاز را له کنید و در زیر شکم شخصی که مبتلابه اقتباس ادراری است قرار دهدی ادرار را باز می‌کند ۶- پیاز نیم‌پز برای سوختگی‌ها نیز مؤثر است.۷-پیاز خام محرک قلب است.

 

خواص به

اثرات مثبت بر فکر و ذهن؛ تجدید و احیای روحیه؛ خوشحال بودن؛ از بین برنده ناشی از انواع سردردها و افسردگی؛ تقویت‌کننده قلب؛ کبد و معده؛ مفید برای زخم معده؛ تحریک‌کننده اشتها؛ نرم‌کننده سینه؛  نرم‌کننده سینه؛ جلوگیری از التهاب پلک و استراحت چشمان خسته؛ به این طریق که چند قاچ به تازه را روی محل درد قرار دهید؛ خوشبو کردن اتاق؛ کمک به پایین آوردن کلسترول خون؛ کاهش خطرات بیماری‌های قلبی، به خاطر دارا بودن ویتامین. C

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *