دستور پخت توپک مرغ وکنجد

مقدمه توپک مرغ وکنجد:

اگه دنبال یه غذای جدید، راحت، بی‌دردسر و جذاب هستین این توپک مرغ و کنجد همونیه که میخواین. اگه اهل کنجد نیستین میتونین تو آرد سوخاری بغلتونین و بعد سرخ کنین. یه فینگرفود عالی هم به حساب میاد.

 

مواد لازم جهت تهیه توپک مرغ وکنجد
سینه مرغ ۲۵۰ گرم
سیر ۲ حبه کوچک
ارده ۱ق‌س
سس خردل به مفدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
تخم مرغ ۱ عدد
کنجد ۱ پیمانه
روغن به مقدار لازم

 

مراحل پخت توپک مرغ وکنجد

۱-مرغ؛ سیر؛ ارده؛ خردل؛ نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و ورز دهید. حدود نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

۲-از مواد کمی برداشته و به شکل گوله های کوچک درست کنید.

۳-تخم مرغ را با چنگال هم بزنید. توپک ها را ابتدا به تخم مرغ آغشته کنید و بعد در کنجد غلتانده و سپس در روغن سرخ کنید.

۴-بعد از سرو شدن با انواع سس های دلخواه سرو کنید.

 

خواص سینه مرغ

یکی از بهترین منابع پروتیین گوشت سینه‏ی مرغ است. ۹۰گرم سینه‏ی مرغ، فقط حدود سه گرم چربی دارد. هم چنین سینه‏ی مرغ دارایمقدار قابل توجهی ویتامین B۶و ویتامین Aاست. ویتامین B۶در کاهش میزان هوموسیتین، ماده‏ای که باعث صدمه به شریان و در نتیجه خطر ابتلا به امراض قلبی و عروقی می‏شود، نقش مهمی دارد. تحقیقات نشان داده‏اند که وجود سینه‏ی مرغ در رژیم غذایی در کاهش کلسترول و فشار خون مؤثر است. تمام قسمت‏های مرغ از نظر مغذی بودن یکسان نیستند.. از مصرف پوست و گوشت تیره‏ی مرغ تا حد امکان خودداری شود. این دو حاوی میزان بیشتری چربی اشباع شده هستند.

گوشت مرغ همچنین یک منبع خوب سلنیوم می‏ باشد. سلنیوم برای سلامتی انسان یک اهمیت ویژه و اساسی دارد. سلنیوم یکی از اجزای بسیار مهم واکنش‏های متابولیکی در بدن می‏ باشد که عبارتند از متابولیسم هورمون ‏های تیروئیدی ، سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی و سیستم ایمنی در بدن محسوب می شود. سلنیوم موجود در مرغ می‌تواند به تحریک DNA کمک کند که تحریک آن، در احیای سلول‌های آسیب‌ دیده و همچنین زدودن و رفع سلول‌های غیرعادی در بدن نقش دارد. این ماده، در پیشگیری از سرطان نیز موثر است و به سلول‌های غیرعادی اجازه رشد و تکثیر نمی‌دهد.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *