دستور پخت دسر سوهان

مقدمه دسر سوهان:

دسر خوراش دستا بالا، از نوع شیرین خورا دستا بالاتر. دسر سوهان یه دسر ساده و خوشگل و خوش‌رنگ و بسیار جذابه که با یه چای کمرباریک هیچی کنارش برای خستگی در کردن یه روز سخت کم نداره.

 

مواد لازم جهت تهیه دسر سوهان
زرده تخم مرغ ۳ عدد
کره ذوب شده ۱۰۰ گرم
پودر شکر ۱۰۰ گرم
ارد سفید ۸۰ گرم
پودر جوانه گندم ۵۰ گرم
هل ۱ ق‌چ
آب دو سوم پیمانه
گلاب ۱ پیمانه
عرق هل یک سوم پیمانه
زعفران محلول به مقدار لازم

 

مراحل پخت دسر سوهان

۱-زرده های تخم مرغ؛ کره و پودر شکر را با همزن بزنید تا فرم بگیرید و رنگ آن روشن شده و سبک و کرمی رنگ شود.

۲-لرد سفید؛ پودر جوانه گندم؛ هل؛آب؛ گلاب و عرق هل را مخلوط کرده و روی حرارت مرتب هم بزنید تا قوام بیاید و غلیظ شود؛ سپس مخلوط زرده را اضافه کرده و زعفران را هم بیفزایید. حرارت را هم کنید و مرتب هم بزنید تا حدود ۱۰ دقیقه بپزد.

۳-دسر را در ظرف های مورد نظر ریخته و با مغز های دلخواه تزیین نمایید. در صورت تمایل میتوانید از مغز پسته خرد شده در دسر استفاده کنید تا طعمی کاملا مشابه سوهان داشته باشد.

 

خواص گلاب

گلاب در دوران بارداری باعث بهبود خلق و خو و کاهش استرس و افسردگی زنان باردار می شود.

گلاب برای درمان سردرد و میگرن در زنان باردار مفید می باشد.

در دوران بارداری پوست ممکن است چرب یا خشک شود و جوش بزند استفاده از گلاب علاوه بر درمان پوست خشک و چرب می تواند به درمان آکنه و جوش صورت کمک کند.

مصرف نوشیدنی گلاب در دوران بارداری به بهبود هضم غذا کمک کرده و برای درمان معده درد، یبوست و بواسیر یا هموروئید در زنان باردار مفید می باشد.

گلاب باعث کاهش درد و بهبود خلق و خو و آرامش پس از زایمان می شود.

گلاب دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و گلودرد مفید است. گفته می شود که گلاب یک آنتی بیوتیک طبیعی است.

گلاب با افزایش جریان صفراوی به درمان نفخ، معده درد، زخم معده و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. علاوه بر این گلاب یک ملین طبیعی بوده و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست کمک می کند.

بخور گلاب باعث احساس آرامش می شود و از ابتلا به زوال عقل و آلزایمر پیشگیری می کند. یک پروتئین به نام آمیلوئید بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد و باعث آلزایمر می شود، خوشبختانه گلاب بازدارنده عملکرد آمیلوئید می باشد.

اعتقاد بر این است که اگر از گلاب برای آروماترواپی استفاده کنید و یا یک پارچه آغشته به گلاب را بر روی پیشانی ببندید به درمان سردرد و میگرن کمک می کند.

طبیعت گلاب گرم و معتدل می باشد. گلاب سرشار از ویتامین C، ویتامین E، تانن، پکتین، سیترنلول، گرانتول، استاروپنین و فنیل اتانول می باشد.

براساس مدارک به دست آمده ایرانیان اولین کسانی بودند که از گل رز یا گل محمدی گلاب را به روش تقطیر به دست آوردند، سالانه در مراسم جشن گلاب گیری در کاشان که مهد گلاب نام دارد ۱۵۰۰۰ تن گلاب سنگین تولید می‌شود.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *