مقدمه عطر خوش بهار:

دنبال یه نوشیدنی خنک و سنتی هستین، عطر خوش بهار میتونه همون گزینه باشه. دیگه وقتی بهار نارنج و بیدمشک و پنیرک یه جا جمع باشه معلومه چه پارتی دل‌انگیزیه.

 

مواد لازم جهت تهیه عطر خوش بهار
شربت بهار نارنج ۶۰ میلی لیتر
تخم شربتی ۲ ق‌چ
عرق بهار نارنج ۳۰ میلی لیتر
عرق بیدمشک ۶۰ میلی لیتر
گل پنیرک ۱ق‌س
یخ ب مقدار لازم

 

مراحل تهیه عطر خوش بهار

۱-ابتدا شربت بهارنارنج را کف لیوان مناسبی ریخته و روی آن چهار قالب یخ بیندازیم؛ تخم شربتی را که از قبل داخل اب گرم ژلاتین شده روی یخ ها ریخته و سپس با یخ و غنچه گل محمدی لیوان را پر و تزیین نمایید و و بعد به ترتیب عرق بهار نارنج و عرق بیدمشک را افزوده و برای دادن رنگ بنفش به نوشیدنی از گل پنیرک که با کمی اب سرد رنگ آن آزاد شده استفاده کنید و روی عرقی جات اضافه نمایید.

۲-برای تزیین بیشتر میتوان از میوه خشک و رزماری و نیز از غنچه گل محمدی لابه‌یخ ها استفاده کرد.

 

خواص عرق بهار نارنج

مصرف عرق بهار نارنج تپش نامنظم قلب، تشویش و اضطراب را از بین می ‌‌برد و افرادی که مشکل اختلال خواب دارند، می ‌توانند پیش از خواب، مقداری عرق بهار نارنج با چای مصرف کنند.

با توجه به نتایج به دست آمده از یک مطالعه، از بهار نارنج می ‌توان به عنوان یک پیش داروی موثر جهت کاهش اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی استفاده کرد.

این مطالعه با هدف مقایسه ی تاثیر عرق بهار نارنج و دیازپام بر اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی توسط دکتر محمود اخلاقی، استادیار گروه بیهوشی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و جمعی از همکاران انجام شد.

 

در این مطالعه تعداد ۶۰ بیمار ۱۴ تا ۴۸ ساله ی مراجعه‌ کننده به بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد جهت عمل جراحی، انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه ۳۰ نفره تقسیم شدند.

 

۲ ساعت قبل از عمل به گروه یک ۱۰۰ سی‌ سی عرق بهار نارنج و به گروه ۲ محلول یک قرص ۵ میلی ‌گرم دیازپام در ۱۰۰ سی ‌سی آب به صورت خوراکی داده شد.

 

میزان اضطراب بیماران توسط پرسشنامه اضطراب اسپیل برگر و علائم حیاتی بیماران قبل و ۲ ساعت پس از دریافت دارو ثبت شد.

یکی دیگر از مزایای اضافه کردن عرق بهار نارنج به آبی که با آن حمام می‌کنید، توانایی آن برای نرم و درخشان کردن پوست است. این ماده پوست شما را مرطوب خواهد کرد و باعث می‌شود که در تمام طول روز احساس کنید که پوستی ابریشمی دارید. تمام کاری که باید انجام بدهید این است که ۴/۱ فنجان از این عرق شگفت‌انگیز، ۳ قاشق غذاخوری عسل و ۲ تا ۳ فنجان شیر گرم را به آب داخل وان اضافه کنید تا پوستی زیبا و نرم به دست بیاورید.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *