پستور پخت ماهی هامور کبابی

مقدمه ماهی هامور کبابی:

ماهی هامور ازون دسته ماهی‌های بسیار خوش خوراکه که با این طرزتهیه ماهی هامور کبابی همه اهل خانواده ماهی‌خور میشن و لذتشو میبرن. در کنارش برنج مخلوط هم درست کنین تا لذتش دو چندان شه.
مواد لازم جهت تهیه ماهی هامور کبابی
فیله ماهی هامور ۴۰۰ گرم
ماست چکیده ۱ ق‌س
شیر نارگیل ۲ ق‌س
سس خردل ۱ ق‌س
نمک و فلفل به مقدار لازم
اب لیمو ترش ۲ ق‌س
شوید ۱ ق‌س
روغن زیتون ۲ ق‌س
سیر ۲ حبه
مواد برای برنج باسماتی تند:
روغن زیتون ۳ ق‌س
پیاز پنفش ۱ عدد
فلفل دلمه ای ۴ ق‌س
نمک وفلفل پرک چیلی به مقدار لازم
نخود فرنگی ۴ ق‌س
گشنیز ۴ ق‌س
گوجه گیلاسی ۱۰ عدد
کلم قرمز ۲ عدد
برنج ۱ پیمانه

 

مواد لازم جهت تهیه ماهی هامور کبابی

۱-ابتدا ماهی ها را به تکه های مکعبی برش بزنید.

۲-در کاسه ای تمام مواد ماهی کبابی را با هم به خوبی مخلوط کنید. سپس ماهی های خرد شده را در این سس میرینت ریخته و به مدت دو ساعت در یخچال استراحت دهید تا مزده دار شوند؛ سپس از یخچال خارج کرده و ماهی ها را به سیخ بکشید و روی ذغال با حرارت ملایم کباب کنید.

۳-برای آماده کردن برنج؛ در تابه ای روغن را ریخته و روی حرارت داغ کنید و پیاز را در آن تفت دهید؛ سپس فلفل دلمه ای خرد شده را افزوده و به ترتیب فلفل پرک؛ نخود فرنگی و گشنیز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید؛ بعد از چند دقیقه گوجه گیلاسی و کلم قرمز را اضافه کرده و نمک بزنید و سپس برنج را بیفزایید و خوب مخلوط کنید و چند دقیقه تفت دهید.

۴-در پایان برنج را از روی حرارت برداشته و همراه ماهی هامور در دیس سرو نمایید.

 

خواص سیر

همه می‌دانیم که پیروی از یک رژیم مملو از کلسترول ما را در معرض خطر کلسترول بالا قرار می‌دهد. سطح کلسترول بالا یکی از محرک‌های اصلی ایجاد بیماری‌های قلبی است. یکی از راه‌های کاهش سطح کلسترول مصرف سیر‌ است. گفته می‌شود مصرف روزانه‌ی مکمل سیر‌ کلسترول کل و کلسترول ال‌دی‌ال را تا ۱۵٪ کاهش می‌دهد. این سبزی پرخاصیت تنها کلسترول ال‌دی‌ال (بد) را کاهش می‌دهد و بر سطح کلسترول اچ‌دی‌ال (خوب) تاثیری ندارد.

پس مصرف سیر‌ مقدر کلسترول خون را پائین می آورد . یعنی مقدار LDH را کاهش می دهد. مقدار مصرف آن برای این منظور ۳۰ گرم در روز است . جالب است که با مصرف این سبزی پرخاصیت در چند ماه اول مقدر کلسترول ممکن است بالا رود و این بدین علت است که کلسترول از داخل نسوج خارج شده و داخل خون می شود که از آنجا دفع گردد بعد از اینکه کلسترول بحالت نرمال رسید باید برای نگهداری آن روزی نصف سیر‌ خام مصرف کرد .

مصرف روانه سیر می تواند بسیاری از مشکلات پوستی شما را درمان کند و در زمینه درمان کورک های روی بدن هم بسیار مفید عمل می کند چرا که دارای خواص ضد باکتری قدرتمندی است. یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ در Journal of Microbiology Jundishapur منتشر شد، تاثیر شگفت‌انگیز عصاره‌ی سیر را روی باکتری استافیلوکوکوس اورئوس که علت اصلی بروز کورک است، نشان داد. بنابراین، می‌توانیم باور داشته باشیم که سیر می‌تواند به ما کمک کند تا به طور مؤثر و طبیعی از شر کورک خلاص شویم.

سیر به تقویت رشد مو کمک‌کرده و موی شما را نرم‌تر می‌کند. زمانی که سیر با روغن‌ها ترکیب‌شود، موی‌تان را نرم‌کرده و بافت کلی آن را بهبودمی‌بخشد و از طرفی باعث کاهش آسیب های محیطی به موهایتان می شود و موخوره موهایتان را کاملا از بین می برد.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *