دستور پخت میرزاقاسمی

مقدمه میرزاقاسمی:

بنده به شخصه جلوی غذاهای شمالی هیچ صحبتی ندارم، تسلیم، آخه چقدر غذاهاشون خوشمزس، این میرزاقاسمی دلبر هم که نگو و نپرس. داریم از بادمجون کبابی لذیذتر ؟

حالا سر این تخم‌مرغ این غذا علما هنوز به نتیجه نرسیدن، بعضی ها اینجوری که تو دستور درست میکنن، بعضی ها جدا سرخ میکنن میزارن روش….

خلاصه شما امتحان کنین و هرجوری مورد پسندتون بود درست کنین.

 

مواد لازم جهت تهیه میرزاقاسمی
بادمجان ۱۰ عدد
نمک ۲ ق‌غ
تخم‌مرغ ۴ عدد
پودر فلفل سیاه ۱ ق‌م
سیر ۱ عدد درسته
روغن مایع یک‌چهارم پیمانه
گوجه‌فرنگی ۶ عدد

 

مراحل پخت میرزاقاسمی

۱-بادمجان و گوجه‌فرنگی را شسته و بگذارید آبش برود. بعد آن‌ها را در فر یا روی غال کباب کنید. وقتی‌که پخت؛ روی تخته بگذارید. پوست بادمجان و گوجه‌فرنگی را بگیرید. بعد آن‌ها را خردکنید.

۲-یک سیر درسته را پوست گرفته؛ بکوبید یا رنده کنید. در روغن داغ در ماهیتابه بریزید و سرخ‌کنید. بعد بادمجان و گوجه‌فرنگی را به آن افزوده روی آتش ملایم بگذارید آهسته بجوشد. وقتی‌که خوب آبش تمام شد و روغن نشست؛ تخم‌مرغ‌ها را در ظرف دیگر بشکنید. کمی نمک و فلفل بزنید بعد روی بادمجان بریزید و هم بزنید تا وقتی‌که تخم‌مرغ‌ها بسته شود و کاملاً داخل بادمجان و گوجه‌فرنگی بشود. سپس در دیس بکشید.

 

خواص بادمجان

از ویتامین‌های موجود در بادمجان می‌توان به ویتامین‌های گروه B، ویتامین a و C و مواد معدنی مختلف ازجمله کلسیم، فسفر، مس، گوگرد، منیزیم پتاسیم و آهن اشاره کرد…

علاوه بر ویتامین‌ها و املاح یادشده، بادمجان دارای فیتونوترینت هایی است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی فوق‌العاده‌ای دارند. فیتونوترینت های موجود در بادمجان شامل اجزای فنولیکی مانند کافئین و کلوروژنیک اسید و فلاوونوئیدها مانند ناسونین می‌باشند. اجزای فنولیکی دارای خاصیت ضد سرطانی، ضد کلسترول بد خون و ضدویروسی هست…

بادمجان را باپوست بپزید تا از یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی به نام «ناسونین» بهره‌مند شوید. محققان روی رشد سلول‌های سرطانی حیوانات آزمایشگاهی و همچنین انسان مطالعاتی انجام دادند و متوجه شدند آنتی‌اکسیدان ناسونین اجازه نمی‌دهد رگ‌های خونی جدیدی تشکیل شود و تومورهای خوش‌خیم را به تومورهای بدخیم تبدیل کند.

ازنظر طب قدیم بادمجان گرم و خیلی خشک است. بادمجان برخلاف آنچه عوام اعتقاددارند که بی‌بو و خاصیت است دارای خواص زیادی است. مهم‌ترین خاصیت آن کم‌کالری بودن آن است که غذای بسیار خوبی برای کسانی است که می‌خواهند وزن کم کنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز هست.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *