دستور پخت میگو پفکی

مقدمه میگو پفکی:

متاسفانه ما مصرف گوشت‌های دریایی‌مون خیلی پایینه و شاید تو هفته یک‌بار هم استفاده نکنیم. میگو پفکی ازون دست غذاهای راحت و همه‌پسنده که با اینکه دریایی ولی اکثرا دوست دارن. با تهیه این میگو پفکی میتونین به راحتی آبزیان رو وارد تغذیه خود و خانواده کنین.

 

مواد لازم جهت تهیه میگو پفکی
میگو به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
آب لیمو ترش به مقدار لازم
ارد سفید گندم یک دوم پیمانه
مای الشعیر یک دوم پیمانه
محلول زعفران به مقدار لازم
سفیده تخم مرغ ۲ عدد
ارد سوخاری یا پانکو به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم
پوره سیب زمینی برای سرو
گوجه گیلاسی برای سرو
خیارشور برای سرو
سس تارتار برای سرو
لیموترش برای سرو

 

مراحل پخت میگو پفکی

۱-میگو هارا با نمک و فلفل و آب لیموترش تازه مزه دار کرده و کنار بگذارید.

۲- آرد سفید؛ مای الشعیر؛ روغن مایع و محلول زعفران را در کاسه ای ریخته و با هم مخلوط کنید تا مخلوطی صاف و یک دست حاصل شود؛  روی آن را پوشانده و ۳۰ دقیقه روی میز کار استراحت دهید.

۳-سفیده های تخم مرغ را در کاسه ای ریخته و از یک جهت با هم زن برقی بزنید و پس از کف کردن یک پنسع نمک اضافه کرده و تا حدی زدن را ادامه دهید تا شکل بگیرد؛ سپس با روش دورانی با مخلوط قبلی ترکیب کنید.

۴-میگو ا را ابتدا داخل مخلوط فوق فرو برده و سپس در آرد سخاری یا پانکو بغلتانید و در روغن داغ شده شناور سرخ کنید تا طلایی خوش رنگ شود.

۵-هنگام سرو ظرف مورد نظر را با پوره سیب زمینی تزیین کنید؛ میگو ها را روی پوره قرار داده و با گوجه گیلاسی و خیار شور تزیین کرده و همراه با سس تارتار و لیمو ترش سرو نمایید.

 

خواص میگو

یکی از مواد معدنی‌ای که در میگو به میزان بسیار یافت می‌شود، سلنیوم است. با خوردن ۱۰۰ گرم میگو، ۶۴ درصد از نیاز روزانه به این ماده مغذی تأمین خواهد شد و از آنجا که سلنیوم خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، عادت به خوردن میگو، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و انواع سرطان خون مانند «لوسمی» و «لنفوم هوچکین» را کاهش می‌دهد. افرادی که به دلایل مختلف گوشت قرمز نمی‌خورند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن قرار دارند و از آنجا که با خوردن ۱۰۰ گرم میگو، ۱۹ درصد از نیاز به این ماده مغذی تأمین می‌شود، بهتر است در صورت نخوردن گوشت قرمز، میگو را در برنامه غذایی روزانه‌شان بگنجانند.
خاصیت میگو و خواص جالب میگو

افرادی که به دلایل مختلف گوشت قرمز نمی‌خورند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن قرار دارند و از آنجا که با خوردن ۱۰۰ گرم میگو، ۱۹ درصد از نیاز به این ماده مغذی تأمین می‌شود، بهتر است در صورت نخوردن گوشت قرمز، میگو را در برنامه غذایی روزانه‌شان بگنجانند.

طبق اعلام برخی از کارشناسان، مصرف سرانه میگو در ایران تقریباً ۱۰ تا ۲۰ گرم در سال است و بیشترین مصرف‌کنندگان هم تهرانی‌ها هستند. البته در سال‌های اخیر، مصرف فرآورده‌های دریایی افزایش قابل‌ملاحظه‌ای داشته اما هنوز هم از مقدار استاندارد توصیه شده کمتر است و هنوز هم در مقایسه با مصرف جهانی در سطوح حداقل قرار داریم.

میگوی سرخ یا سوخاری شده، میزان کالری دریافتی را افزایش می‌دهد در حالی که می‌توان با بخارپز کردن این منبع پروتئینی و زدن چاشنی‌ای مانند آب لیموترش تازه به آن، وعده غذایی کم‌کالری و در عین حال مغذی‌ای داشت. البته کباب کردن و بخارپز کردن میگو با سبزی‌های خام یا بخارپز، می‌تواند وعده غذایی ارزشمندی را به وجود آورد.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *