دستور پخت سینه مرغ در فر با پارمزان و سیر

مقدمه سینه مرغ در فر با پارمزان و سیر:

مواد لازم جهت تهیه سینه مرغ در فر با پارمزان و سیر  
مایونز یک دوم یپمانه
سیر ۲ حبه
پودر پنیر پارمزان دو سوم پیمانه
آب لیمو ۲ ق‌س
نمک و فلفل به مقدار لازم
رنده پوست لیمو یک دوم ق‌چ
سینه  مرغ نصف یک عدد
آرد سوخاری یک دوم پیمانه
جعفری به مقدار لازم

 

مراحل تهیه سینه مرغ در فر با پارمزان و سیر

۱- فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن کنید. در ظرفی مایونزرا با سیر؛ نیمی از پنیز پارمزان ؛ اب لیمو؛ نمک؛ فلفل و رنده پوست لیمو مخلوط کنید.

۲-سینه مرغ نصف شده را بی استخوان  کرده و از وسط نصف کنید تا ضخامت آن کم شود؛ هر تکه را مخلوط  آماده شده قبلی خوب بغلتانید و نیم ساعت استراحت دهید.

۳ـباقی مانده پنیر پارمزان را با پانکو وخلوط کرده و تیکه های سینه مرغ مزه دار شده را کاملا در مخلوط پانکو و پارمزان بغتانید و در صورت تمایل برای بار دوم دو طرف مرغ ها را در مخلوط مرینیت فرو کرده و مجدا در مخلوط پانکو بزنید و در روی سینی فر که فویل یا کاغذ روغنی انداخته اید قرار دهید؛ سپس مرغ ها را در فر گرم شده به مدت تقریبی نیم ساعت بپزید میتوانید دو-سه دقیقه گیریل فر را روشن کنید تا روی مرغ ها طلای و خوشرنگ شود و در پایان با جعفری  خرد شده سرو نمایید.

 

خواص سیر

در فصل‌های آنفلوآنزا و سرماخوردگی، بسیاری افراد از بیماری‌های ایجاد شده توسط باکتری‌ها رنج می‌برند. گفته می‌شود افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف‌تری هستند، بیش‌تر مستعد ابتلا به این بیماری هستند. و به گفته‌ی بسیاری مصرف سیر‌ می‌تواند عملکرد محافظتی سیستم ایمنی را تقویت کند. مطالعه‌ای نشان داد مصرف روزانه‌ی این سبزی پرخاصیت ابتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی را تا ۶۳٪ کاهش می‌دهد. بنابراین اگر مستعد ابتلا به این بیماری هستید، اضافه کردن سیر‌ به رژیم غذایی‌تان می‌تواند مفید باشد. برای درمان سرماخوردگی با سیر به روش زیر عمل کنید.

سیر، یک ماده‌ی خوراکی عادی در هر آشپزخانه‌ای، به خاطر خواص مفید متعددی که برای سلامت انسان دارد، شناخته شده‌است. چند مطالعه نشان داده‌اند که می‌توان آن را برای مبارزه با سرماخوردگی نیز مورد استفاده قرار داد. این ماده‌ی خوراکی دارای ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی است که می‌توانند ویروس سرماخوردگی را از بین ببرند و علائم آن را کاهش دهند.

همه می‌دانیم که پیروی از یک رژیم مملو از کلسترول ما را در معرض خطر کلسترول بالا قرار می‌دهد. سطح کلسترول بالا یکی از محرک‌های اصلی ایجاد بیماری‌های قلبی است. یکی از راه‌های کاهش سطح کلسترول مصرف سیر‌ است. گفته می‌شود مصرف روزانه‌ی مکمل سیر‌ کلسترول کل و کلسترول ال‌دی‌ال را تا ۱۵٪ کاهش می‌دهد. این سبزی پرخاصیت تنها کلسترول ال‌دی‌ال (بد) را کاهش می‌دهد و بر سطح کلسترول اچ‌دی‌ال (خوب) تاثیری ندارد.

پس مصرف سیر‌ مقدر کلسترول خون را پائین می آورد . یعنی مقدار LDH را کاهش می دهد. مقدار مصرف آن برای این منظور ۳۰ گرم در روز است . جالب است که با مصرف این سبزی پرخاصیت در چند ماه اول مقدر کلسترول ممکن است بالا رود و این بدین علت است که کلسترول از داخل نسوج خارج شده و داخل خون می شود که از آنجا دفع گردد بعد از اینکه کلسترول بحالت نرمال رسید باید برای نگهداری آن روزی نصف سیر‌ خام مصرف کرد .

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *