دستور پخت بدون مرز

مقدمه بدون مرز:

مواد لازم جهت تهیه بدون مرز  
سینه مرغ نصف یک عدد
نمک؛فلفل و آویشن به مقدار لازم
پاپریکا یک دوم ق‌چ
پودر سیر یک دوم ق‌چ
کره ۲ ق‌س
سس پستو ۳ ق‌س
پنیز موتزارلای یک دوم پیمانه
سوسیس کوکتل ۱-۲ عدد
گوجه گیلاسی چند عدد
ریحانه به مقدار لازم
مواد لازم جهت تهیه سس پستو  
ریحانه یک پیمانه
پنیر  پارمزان یک چهارم پیمانه
روغن زیتون ۲-۳ ق‌س
گردو یک چهارم پیمانه
سیر ۱ حبه
آب‌لیمو ۲ ق‌س
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

مراحل تهیه بدون مرز

۱-برای درست کردن سس پستو؛ تمام مواد را در مخلوط کن ریخته و خوب پوره کنید. در آخر نمک و فلفل را اضافه کرده و کنار بگذارید.

۲-بیا درست کردن کراست پیتزا؛ ابتدا سینه مرغ نصف را روی تخته گاز قرار دهید و با چاقو تیز از طول سینه را برش بزنید به صورتی که چاقو به انتها نرسد؛ سپس سینه مرغ برش خورده را به صورت باز بین دو تیکه کیسه فریزر قرار دهید و با بیفتک کوب یا هر وسیله مناسب دیگر شروع به کوبیدن کنید تا سینه مرغ نازک شده و کمی پهن شود.سپس ادویه ها را با هم ملخوط کرده و کاملا به دو سطح خمیر بمالید.

۳-کره را در ماهیتابه داغ شده ریخته و دو طرف سینه مرغ را دوـسه دقیقه بپزید؛ سپس از روی حرارت بردارید و روی سینه مرغ پخته سس پستو ریخته و پنیز موتزارلای به صوورت یکنواخت روی آن بریزید؛ سوسیس ها را حلقه ای برش زده و روی پنیر ها قرار دهید و گوجه های گیلاسی را برش زده و روی پیتزا بچینید. سپس پیتزا را در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت تقریبی ۱۰ دقیقه بپزید و با ریحان آن را تزیین کرده و سرو نمایید.میتوان بجای سس پستو از سس کچاپ یا هر سس دلخواه دیگری استفاده کرد.

خواص گوجه گیلاسی

حتماً شما هم فکر می کنید گوجه فرنگی جزو میوه هاست، اما از نظر گیاه شناسی، گوجه فرنگی میوه است. به هر حال گوجه فرنگی هر چه که باشد، همه فن حریف و خوشمزه است که در بسیاری از غذاها از پخته شده گرفته تا خام کاربرد دارد. گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی است که می توانند واقعاً برای سلامتی مفید باشند.

یکی از مفیدترین ویژگی های گوجه فرنگی این است که به کاهش ریسک بیماری های قلبی کمک می کند. مطالعات نشان داده زنانی که در هفته، ۷ تا ۱۰ وعده گوجه فرنگی می خوردند، ۳۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی بودند. این میوه دارای مواد مغذی چون نیاسین، اسیدفولیک و ویتامین B6 است که همگی از ریسک بیماری های قلبی کم می کنند. می توانید از آب گوجه فرنگی برای تقویت موهایتان استفاده کرده و درخشش بیشتری نیز به آن بدهید. گوجه فرنگی دارای ویتامین ها و مواد معدنی است که می توانند ظاهر بهتری به موهایتان داده و خاصیت اسیدیته ی این میوه، سطح PH را نیز تعدیل می کند. می توانید با آب گوجه فرنگی، طراوت و شادابی را به موهای خود برگردانید و از شوره ی آن نیز کم کنید. بسیاری از تمیزکننده های صورت که گران قیمت نیز هستند حاوی عنصر فعالی به نام لیکوپن هستند که می توانید به طور طبیعی از گوجه فرنگی هم دریافت کنید. برای تمیز کردن پوستتان، چند عدد گوجه فرنگی را پوست بگیرید و این پوست ها را به مدت ۵ دقیقه روی صورتتان بگذارید تا هم تمیز شود و هم ظاهری شاداب تر و سالم تر پیدا کند.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *