مقدمه خوراک مغز سرخ‌کرده:

یادمه روزی که به آندریا دوست برزیلیم گفتم ما مغز میخوریم چشماش چجوری گرد شد، منم گفتم خانوم انقدر تعجب نکن چطور شما مورچه سوخاری میخورین!! خلاصه این مغز برای من یه غذای دل‌چسب حساب میشه، حالا اگه نخوایم مغز تو کله‌پزی بخوریم، یا ساندویچ مغز، این طرزتهیه برای شما یه شکل و شمایل جدید از خوراک مغز و نشون میده.

 

مواد لازم جهت تهیه خوراک مغز سرخ‌کرده
مغز گوساله ۸ عدد
پیاز ۱ عدد
تخم‌مرغ ۳ عدد
کره ۱۰۰ گرم
آرد نان سوخاری ۱ پیمانه
نمک ۲ ق‌غ
جعفری ۲۰۰ گرم
فلفل ۱ ق‌چ
کرفس ۱ شاخه
لیموترش ۴ عدد
فنوی ۵ عدد
روغن مایع نصف پیمانه
هویج نیم کیلوگرم
پودر سیر ۱ ق‌چ

 

مراحل پخت خوراک مغز سرخ‌کرده

۱-مغز را در آب انداخته؛ رگ و ریشه و پوست آن را بگیرید و بشویید. سپس مغز را با یک شاخه کرفس و یک پیاز و آب به‌اندازه‌ای که روی مغز را بگیرید؛ در یک ظرف متوسط ریخته؛ روی شعله گاز بگذارید به مدت یک رب تا بپزد. بعد آن را در آبکش بریزید و مواظب باشید مغز له نشود. تا وقتی‌که سرد شود.

۲-سه عدد تخم‌مرغ را در یک ظرف بریزید. کمی نمک و آب؛ آب نصف لیموترش؛ پودر فلفل و سیر به آن اضافه کنید خوب به هم بزنید آنگاه در یک بشقاب مقدار آرد نان بریزید و بعد آهسته مغز را از صافی برداشته و در تخم‌مرغ زده‌شده؛ بریزید و سپس رد آرد نان بغلتانید و به ترتیب همه مغزها را به این شکل آماده کنید.

۳-ماهیتابه را روی شعله گاز بگذارید. نصف روغن را در آن بریزید. وقتی‌که روغن داغ شد مغزها را در روغن سرخ‌کنید و در ظرف بچینید. اطراف آن را با فنوی و هویج حلقه شده و روی آن را با جعفری خردکرده تزیین کنید. لیموترش‌ها را حلقه کرده؛ اطراف ظرف قرار دهید.

۴- هویج را باکمی کره و نمک با یک پیمانه آب بپزید و بگذارید آبش تمام شود. برای پختن فنوی ابتدا سر ساقه‌ها و ریشه آن را گرفته و در آب جوش آمده کمی سرکه و نمک بریزید و فنوی را درون آب جوش بپزید. بعد در آبکش بریزید تا آب آن برود. سپس در یک ظرف کوچک باکمی کره روی شعله ملایم ان را داغ کنید و کنار ظرفی که مغزها را گذاشته‌اید قرار دهید.

 

خواص پیاز

۱-پیاز ادرار آوری قوی است و خام و پخته آن هر دو این اثر را دارن.

۲-برای رفع دردهای عصبی شربت پیاز بهترین دارو است شربت پیاز به این صورت تهیه می شود

۱۰۰ گرم پیاز خام را با ۴۰۰ گرم آب مخلوط کرده و بپزید تا له شود سپس ۴۰۰ گرم قند روی آن بریزید و بگذارید که جوش بزند تا قند حل شود سپس آنرا صاف کنید و در یخچال قرار دهید.

۳- همانوطر که گفته شد پیاز دارای انسولین گیاهی است و استفاده از آن قند خون را پائین می آورد . بیماران مبتلا به مرض قند باید حتما هر روزه از آن استفاده کنید.

۴- اگر پیاز را له کنید و در زیر شکم شخصی که مبتلا به احتباس ادراری است قرار دهدی ادرار را باز می کند.

۵- پیاز نیم پز برای سوختگی ها نیز موثر است.

۶- پیاز باکتری کش است.

۷-پیاز تقویت کننده و نرم کننده سینه است .برای این منظور پیاز را آب پز کرده و بخورید.

۸- پیاز سنگ کلیه را خرد می کند.

۹- برای رفع خارش چشم چند قطره آب پیاز را در چشم بچکانید.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *