مقدمه سالاد دریایی:

سالاد دریایی به دلیل وجود میگو این اسم گرفته، سالاد مغذی و جذابی میشه، اما شما با توجه به انواع کاهوهای موجود در دسترستون میتونین تغییراتی بدین. ادویه دریایی هم اگه در دسترس نداشتین کمی زیره و نمک و فلفل جایگزین کنید.

 

مواد لازم جهت تهیه سالاد دریایی
کاهوپیچ ۵۰ گرم
کاهوی کاسنی ۵۰ گرم
کاهوی فرانسوی ۵۰ گرم
میگو ۵ عدد
بیبی اسفناج ۲۰ گرم
زیتون ۱۰ عدد
گوجه گیلاسی ۱۰ عدد
روغن زیتون ۴ ق‌س
سرکه بالزامیک ۳ ق‌س
ادویه دریایی ۱ ق‌س
پنیر پارمزان ۵۰ گرم

 

مراحل پخت سالاد دریایی

۱ـکاهوپیچ؛ کاهوی کاسنی و کاهوی فرانسوی را خرد کنید و در ظرفی ریخته و مخلوط کنید.

۲-میگو ها را گریل کرده و بعد از پخته شدن داخل کاهو ها بریزید؛ بیبی اسفناج؛ زیتون و گوجه گیلاسی را به مواد افزوده و مخلوط کنید.

۳-در کف بشقاب برگ کاهوی فرانسوی و کاسنی پهن کرده و مواد قبلی را روی آن ها بریزید.

۴ـروغن زیتون؛ سرکه بالزامیک و ادویه دریایی را با هم مخلوط کنید تا سس حاصل شود و سس را روی سالاد ریخته و در پایان پنیر پارمزان را روی سالاد رنده کنید.

 

خواص زیتون

بیماری‌های قلبی یکی از شرایط مرگبار گسترده در سراسر جهان است. بنابراین افراد به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند سلامت قلب خود را بهبود ببخشند و در برابر تمامی فاکتورهایی که باعث ایجاد تصلب شرایین، حمله قلبی، بیماری‌های قلبی عروقی و سکته قلبی می‌شود، مبارزه نمایند. زیتون حاوی اسیدهای چرب تک غیر اشباعی است که اولئیک اسید نام دارد و می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری کند. روغن زیتون نیز دارای اولئیک اسید است و مسئول کاهش فشار خون است. کاهش فشار خون شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

علاوه براین، زیتون غنی از ترکیبات فنولی است که می‌تواند از بروز سرطان‌های مختلف جلوگیری کند. ترکیبات فنولی مانند هیدروکسی تیروزول همانند یک ضد انعقاد عمل می‌کند که همین امر نیز شانس ایجاد لخته‌های خون را کاهش می‌دهد. گذشته از آن، ترکیبات فنولی یکسان می‌تواند تنش رگ‌های خونی را برطرف کند و عروقی خونی را متسع نماید. همین امر موجب می‌شود جریان خون در بدن به خوبی انجام شود و اکسیژن رسانی به سایر ارگان‌های بدن نیز تسهیل گردد.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *