دستور پخت دلمه برگ مو

مقدمه دلمه برگ مو:

یکی از غذاهایی که تصور درست کردنش برام سخته، به سکه صبر می‌طلبد و من عجول، این دلمه برگ‌بو. خیلی صبر میخوادا دونه دونه برگ‌هارو پرکنیم و بپیچیم و … اوووووو… خلاصه فکر می‌کنم تا چند نسل بعد ما منقرض شه، چون واقعاً صبر و حوصله و دقت می‌طلبد. اینم ازون غذاهایی که هر خانواده یک‌جور درست می‌کنم، ترش، شیرین، ملس… خلاصه بسته به طبع خودتان میتونین درستش کنین.

 

مواد لازم جهت تهیه دلمه برگ
پیاز خورد شده ۲ عدد
حبه سیر له‌شده ۲ عدد
برنج ۵۰۰ گرم
دارچین ۱ ق‌چ
کشمش ۱۰۰ گرم
پسته ریز خورد شده ۱۰۰ گرم
لیموترش ۲ عدد
آب مرغ ۴ پیمانه
نعنای خورد شده ۲ ق‌س
ترخون خورد شده ۲ ق‌س
نمک و فلفل به میزان لازم
روغن به میزان لازم
برگ مو به تعداد لازم

 

مراحل پخت دلمه برگ

۱-در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود؛ سپس پیاز و سیر را داخل ان تفت دهید. بعدازآن که نرم و طلای شدند؛ برنج شسته شده؛ دارچین؛ آب‌لیمو و رنده پوستشان راهم اضافه کنید. کشکش شسته شده و پسته خردشده را هم بریزید و حدود ۲ دقیقه تفت دهید؛ سپس آب مرغ و مقداری نمک و فلفل اضافه کنید. آب مرغ باید در حدی باش که تا یک‌بند انگشت بالای برنج قرار بگیرد. صبر کنید تا آب جوش بیاید و برنج دم بکشد.

۲-وقتی مخلوط برنج آماده شد؛ آن را ظرفی بریزید و بگذارید کمی خنک شود؛ سپس ترخون و نعنای خورد شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید. در صورت نیاز مقدار بیشتری نمک و فلفل اضافه کنید.

۳-داخل قابلمه‌ای که قرار است دلمه‌ها را در آن بپزید؛ حدود ۲-۳ لایه برگ مو بچینید تا موقع پخت دلمه‌ها نسوزند. حالا دلمه‌ها را آماده کنید. یک عدد کف مو داخل دستتان قرار دهید؛ سپس بسته به‌اندازه برگ حدود ۱-۲ قاشق سوپ‌خوری از مخلوط برنج وسط آن بریزید و به‌آرامی آن را تا کنید تا مواد بیرون نریزد. دلمه آماده را طوری داخل قابلمه قرار دهید که قسمتی که تاشده؛ کف ظرف قرار بگیرد تا موقع پخت دلمه‌ها باز نشوند. همه دلمه‌ها را به همین شکل آماده کنید و داخل قابلمه بچینید.

۴-قابلمه را به مدت ۳۰-۴۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا دلمه‌ها بپزند و آماده شوند سپس آن‌ها را داخل ظرفی بریزید و همراه با سالاد یونانی سرو کنید.

اینم ازدلمه برگ مو حتماً درست کنید و لذت شو ببرید و اگه سوالی داشتید مرجان در خدمته.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *