مقدمه حلوای هل:

برای درست کردن حلوا با کمی خلاقیت، میتونین حلواهای جدید خلق کنین، حلوای هل هم از همون دسته. عطر و بوی این حلوا بسیار عالی.

 

مواد لازم جهت تهیه حلوای هل
آرد سفید مخصوص شیرینی پزی ۴۵۰ گرم
روغن جامد ۱۰۰ گرم
هل آسیاب شده یک ق‌
پودر قند ۱۵۰ گرم
گردو له شده ۱۵۰ گرم

 

مراحل پخت حلوای هل

۱-ابتدا آرد را داخل تابه با حرارت ملایم ریخته و تفت بدهید تا خامی آرد گرفته شود. توجه داشته باشید که رنگ نهایی این حلوا کرم است و نیاز به تفت زیادی ندارد.

۲-بعد از این مرحله شعله را خاموش کنید و هل و پود قند را درون تابه بریزید و مخلوط کنید و بعد روغن ریخته و خوب هم بزنید؛ تا مواد کاملا به خورد هم بروند. حلوا را در قالب های مورد نظر ریخته و اجازه بدهید کاملا خنک شوند . در صورت عدم دسترسی به قالب و یا در صورت تمایل  میتوانید داخل ظرف لبه داری بریزید و بصورت لوزی برش بدهید.

 

خواص هل

هزاران سال است که هل را به‌عنوان عنصر ضدعفونت می‌شناسند. در علم مدرن، به این خاصیت، خاصیت ضدمیکروبی گفته می‌شود. آزمایشات نشان داده‌اند که روغن هل می‌تواند رشد و گسترش برخی از میکروب‌های بسیار خطرناک را که معمولا سبب مسمومیت مواد غذایی می‌شوند مهار کند.

هل برای تسکین درد ماهیچه‌ها و مفاصل بسیار مفید است. اسپاسم عضلانی که اغلب در افراد مسن دید‌ه می‌شود، به‌دلیل انقباض ناگهانی عضلات است که سبب بروز ناگهانی درد در عضلات می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد، هل خواص ضداسپاسم دارد و می‌تواند این دردها را تسکین دهد. شواهد تجربی اخیر نیز حاکی از خواص ضدالتهابی و ضدسرطان هل است.

مطالعه‌ای نشان داده است که هل در درمان آسم و مشکلات تنفسی مؤثر است. عصاره‌ی خام هل در بازکردن لوله‌های منقبض‌شده‌ی هوا در ریه و همچنین در شل‌کردن بافت‌های نای تأثیر بسزایی دارد. البته این مطالعه روی حیوانات در آزمایشگاه انجام شده است و هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است.

فرایندهای متابولیک در بدن سبب آزاد شدن سموم و رادیکال‌های آزاد می‌شوند. اگر این سموم دفع نشوند، در بدن انباشته می‌شوند و می‌توانند سبب ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و پیری زودرس شوند. هل مانند یک عامل سم‌زدا عمل می‌کند. روغن‌های ضروری و محتوای بیوشیمیایی هل، اثرات ضدسمّی دارند. مطالعه‌ای نشان داد، هل در مقابله با سلول‌های سرطانی مؤثر است.

جویدن غلاف و دانه‌های هل دهان و نفس‌تان را خوشبو می‌کند. بنابراین، جای تعجبی ندارد که چرا در آدامس از هل استفاده می‌شود؛ این دانه‌ها بسیار خوشبو هستند.

درست است که سکسکه بیماری نیست، ولی بسیار آزاردهنده است. سکسکه به‌ویژه برای کودکان بسیار ناخوشایند است. معمولا می‌گویند اگر کسی را که سکسکه می‌کند ناگهان بترسانید، سکسکه‌اش رفع می‌شود، اما این کار گاهی ممکن است مؤثر واقع نشود. یکی از روش‌های بندآوردن سکسکه این است که چند غلاف هل را در آب بجوشانید و آب آن را بنوشید. به این ترتیب از شر سکسکه خلاص خواهید شد.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *