دستور پخت سالاد کرفس با قارچ

مقدمه سالاد کرفس با قارچ:

هرچقدر من به خورش کرفس علاقه دارم به کرفس خام هیچ علاقه‌ای ندارم، با وجود تمام خواصش ولی طعمش منو خوشحال نمیکنه. این سالاد کرفس با قارچ، چون هم سیب‌زمینی داره، هم قارچ، یه‌جوری طعم کرفس رو کاور میکنه و تبدیل میشه به یه سالاد خوشمزه و عااالی. تو این گرمای تابستون هم هیچی به جز یه سالاد خوشمزه نمیچسبه.

 

مواد لازم جهت تهیه سالاد کرفس با قارچ
کرفس جوان ۳ عدد
روغن‌زیتون ۴ ق‌غ
سیب‌زمینی اسلامبولی ۸ عدد
نمک ۱ ق‌غ
قارچ ۲۰۰ گرم
پودر فلفل سیاه ۱ ق‌م
مایونز نصف پیمانه
مغز گردو ۴ ق‌غ
سرکه ۱ چهارم پیمانه

 

مراحل تهیه سالاد کرفس با قارچ

۱-کرفس‌ها را خلال ریز کرده؛ بشویید. برگ‌های جوان آن را هم جداگانه خردکنید. قارچ را خردکرده؛ بشویید. مغز گردو را خردکنید. سیب‌زمینی را بشویید و باپوست بپزید. سپس پوست آن را گرفته؛ خردکنید.

۲- سرکه؛ مایونز و روغن‌زیتون و فلفل و نمک را مخلوط کرده؛ کنار بگذارید.

۳-کرفس خردشده و قارچ خردشده و سیب‌زمینی پخته را مخلوط‌کنید. تمام سس را نیم ساعت قبل از خوردن روی آن بریزید و خوب هم بزنید. سپس گردو خردشده و برگ کرفس را روی سالاد بریزید و سر میز ببرید.

 

خواص قارچ

قارچ‌های خوراکی منبع عظیمی از ویتامین D است و سالمندان، افرادی که دچار شکستگی اعضای بدن شده‌اند، افراد مبتلابه آلرژی و بیماری‌های خود ایمنی می‌توانند در کنار مصرف دارو از این ماده خوراکی به‌عنوان یک مکمل درمانی برای سلامتی بهره بگیرند.

مصرف قارچ خوراکی به‌ویژه نوعی دکمه‌ای آن می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود، بر اساس پژوهش‌ها در قارچ انواع پروتئین و مواد ضدویروسی وجود دارد که مصرف آن‌ها باعث‌ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، براین اساس کارشناسان توصیه می‌کنند افراد هنگام بیماری به‌ویژه سرما خردگی و آنفلوانزا درصورتی‌که منع دارویی و یا آلرژی به قارچ ندارند در ترکیب سوپ مرغ از قارچ پخته هم استفاده کنند تا علائم بیماری زودتر در بدن آن‌ها از بین برود.

قارچ‌ها دارای مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری برای بدن هستند که می‌توانند با تشکیل رادیکال‌های آزاد در بدن مقابله کنند و به‌این‌ترتیب مانع از بروز بیماری‌هایی چون آلزایمر، سرطان، پارکینسون و سایر بیماری‌های ناشی از عفونت در بدن شوند. کارشناسان با بررسی بر روی ترکیبات تشکیل‌دهنده قارچ‌ها دریافتند اثر ضد سرطانی و ضدعفونی‌کنندگی قارچ مانند اثر کپسایسین درفلفل چیلی و پاپریکا است و می‌تواند همگام با آن‌ها به‌عنوان یک عامل محافظتی برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها مورداستفاده قرار بگیرد.

بر اساس تحقیقات قارچ منبع بسیار خوبی از گروه ویتامین‌های B  ازجمله ویتامین B۲ (ریبوفلاوین) و ویتامین B۳ (نیاسان) است، مصرف ویتامین B برای بدن بسیار حیاتی است زیرا قند و گلوکز موجود در هیدروکربن و سایر خوراکی‌ها را به انرژی برای سوخت‌وساز بدن تبدیل می‌کند.

کارشناسان در جدیدترین مطالعات خود که در مجله اپیدمیولوژی سرطان به چاپ رسیده است دریافتند بالا بودن سطح سلنیوم در خون زنان باعث محافظت از بدن آن‌ها در برابر ابتلا به بیماری سرطان مثانه می‌شود، سلنیوم به میزان زیاد در قارچ خوراکی وجود دارد و بر این اساس محققان توصیه می‌کنند افراد در طول روز حتماً مقداری قارچ در حدود ۳۲ گرم برای حفظ سلامت بدن مصرف کنند.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *