دستور پخت پیراشکی سیب زمینی

مقدمه پیراشکی سیب زمینی:

اسم پیراشکی که می‌آید، من دلم میره سمت بچگی‌ام و تجریش و هال و هوای اون موقع.

چقدر ازین غذاها می‌خوردیم، غذاهای به قول من ناسالم.

ولی خب برای روزهای چیت‌میل خوبه دیگه.

حالا این پیراشکی سیب‌زمینی که اینجاس با خمیرو اینا سرکار نداره، خود سیب‌زمینی توش مواد میره، خیلی خوشمزه‌تره و اون حس عذاب وجدان خیلی کمتره. درست کنین و لذتشو ببرین.

مواد لازم جهت تهیه پیراشکی سیب زمینی  
گوشت چرخ کرده ۳۰۰گرم
نمک   ۲ ق‌غ
سیب زیمینی پشندی ۲ کیلو گرم(درشت و یک اندازه)
پودر فلفل سیاه   ۱ ق‌م
تخم مرغ ۴ عدد
  زرد جوبه ۱ ق‌غ
جعفری   ۳۰۰ گرم
پودر فلفل قرمز تند   ۱ ق‌م
روغن مایه نصف پیمانه
گوجه فرنگی ۴ عدد
گوجه فرنگی خرد شده ۲ پیمانه
پر سیر  ۴ عدد
مارجوبه ۲ بسته
لیموترش ۲ عدد

 

مراحل پخت پیراشکی سیب زمینی

۱- دو عدد سیب‌زمینی را شسته و باپوست نیم‌پز کنید. پیاز و سیر را سرخ‌کنید(طلایی).

۲-گوشت چرخ‌کرده با پیاز و سیر سرخ‌شده روی شعله گاز بگذارید؛با سه قاشق روغن تفت بدهید. گوجه‌فرنگی خردشده و زردچوبه؛پودر فلفل سیاه و قرمز و  یک قاشق نمک را به آن اضافه کنید.شعله را ملایم کنید و بگذارید گوشت بپزد.تا آبش تمام شود.از روی شعله گاز بردارید.مقداری جعفری خردشده به آن اضافه کرده و با گوشت مخلوط‌کنید.دو عدد تخم‌مرغ را سفت بپزید. وقتی‌که خنک شد رنده کرده و با گوشت مخلوط‌کنید.دو عدد سیب‌زمینی را ریز رنده کرده و به مخلوط گوشت اضافه کنید.

۳-سه بقیه سیب‌زمینی‌ها را بپزید پوست گرفته رنده کنید.دو عدد مرغ را با فلفل و نمک خوب به هم بزنید و به سیب‌زمینی  اضافه کنید تا کاملاً مخلوط شود.آنگاه به‌اندازه یک سیب بزرگ از سیب زمین را کف دستتان بگذارید و ان را گود کنید. گودی آن را از موادی که دارید؛ پرکنید و رویش را با مقدار دیگری سیب‌زمینی بپوشانید و آن را صاف‌کرده؛ به‌صورت کتلت درآورید.گرد یا دراز. به همین ترتیب همه‌ی پیراشکی‌ها را آماده کنید. روغن را در ظرف کوچکی روی شعله ملایم داغ کنید. دوتادوتا پیراشکی‌ها را  در روغن از هر دو رو سرخ‌کنید و در دیس قرار دهید.

۴-ماجوبه را بشویید. با کمی کره و نمک و نصف پیمانه آب بپزید. وقتی که پخت؛ قسمت سخت آن را با چاقو جدا کنید و قسمت سفید و خوب آن را اطراف دیس پیراشکی بگذارید و اطراف آن را با حلقه گوجه فرنگی و لیمو ترش تزیین کنیدو همراه با سالاد میوه سرو کنید.

مارجوبه دارای پتاسیم و ویتامینت های آ و ب بوده؛ برای رفع بی اشتهایی و مبتلایان به تپش قلب بسیار مفید است. برای یرقان و اشخاص عصبانی نیز بسیار مفید است.

اینم از پیراشکی سیب زمینی حتماً درست کنید و لذت شو ببرید و اگه سؤالی داشتید مرجان در خدمته.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *