دستور پخت ماهی شکم پر به سبک یونانی

 

مقدمه: ماهی شکم پر به سبک یونانی:

چندبار تو هفته ماهی میخورین ؟

میدونین که حداقل هفته‌ای یک‌بار باید تو وعده‌های غذاییتون باشه ؟

من خودم زیاد اهل خوردن ماهی نیستم اونم میدونین چرا؟؟

کافیه یه مقدار کم بوی ضخم بده، نمیتونم لب بزنم. حالا این دستوری که میخوام بهتون بدم با این موادی که میزنین بهش کاملا بوی ضحم رو میگیره، این دستور برای کشور یونانِ، به علت موقعیت جغرافیایی که دارن غذاهای دریایی زیاد میخورن. خلاصه درست کنین و کیف کنین.

 

 مواد لازم جهت تهیه ماهی شکم پر به سبک یونانی
گل سیر ۱ عدد
پودر تخم گشنیز  ۱ ق‌چ
پودر زیره  ۱.۲ ق‌چ
جعفری خورد شده  ۱.۴ پیمانه
شوید خردشده ۱.۴ پیمانه
ماهی ۲ عدد
لیموترش ۲ عدد
آب‌لیموی تازه ۴ ق‌س
نمک و فلفل به میزان لازم
روغن‌زیتون به میزان لازم

 

مراحل پخت ماهی شکم پر به سبک یونانی

۱-فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. سیر را پوست بکنید و در ظرفی بریزید. پودر تخم گشنیز؛ پودر زیره و به میزان لازم نمک و فلفل هم بریزید و به‌آرامی هم بزنید؛ سپس جعفری و شوید خردشده را اضافه کنید و به مخلوط کردن مواد ادامه دهید.

۲-ماهی تارا از وسط بازکنید و آن هارا خوب پاک‌کنید. لیمو هارا بشورید و به‌صورت نوارهای باریک برش دهید. تکه‌های لیمو را داخل شکم ماهی قرار دهید. حالا باید مخلوط سیر را داخل شکم ماهی بریزید.

۳-دوتکه کاغذ آلومینیومی را روی سینی فر قرار دهید و سپس ماهی را روی آن بگذارید. سطح ماهی هارا کاملاً آغشته به نمک و فلفل کنید. مقداری روغن‌زیتون هم‌روی آن‌ها بریزید؛ سپس ماهی هارا با کاغذ آلومینیومی بپوشانید.

۴-سینی را به مدت ۳۵-۴۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا ماهی‌ها کاملاً بپزند؛ میزان پخت بستگی به‌اندازه ماهی‌ها دارد. در حین پخت به ماهی‌ها سر بزنید تا از پخت کامل آن ها مطمئن شوید.

۵-وقتی ماهی‌ها آماده شدند؛ آن هارا داخل ظرف موردنظرتان قرار دهید. آب‌لیموی تازه را روی آن‌ها بریزید و میتوانید در کنارش سالاد یونانی را هم امتحان کنید.

اینم از ماهی شکم پر به سبک یونانی حتماً درست کنید و لذت شو ببرید اگه سؤالی داشتید بپرسید که مرجان در خدمته.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *