دستور پخت شنیتسل مرغ

مقدمه شنیتسل مرغ:

قبلاها این شنیتسل مرغ تو خونه‌ها طرفدار بیشتری داشت، اون‌وقتی که هنوز خیلی تنوع غذایی ایجاد نشده بود، هم یه غذای مورد پسند برای مهمونی حساب میشد، هم غذای سریع برای شام دورهمی. حالا میتونیم این غذارو با کمی سالاد مختلف که کنارش میزاریم جذاب‌ترش کنیم و نوش جان کنین.

 

مواد لازم جهت تهیه شنیتسل مرغ
سینه مرغ ۱۰ عدد
پودر فلفل سیاه ۱ ق‌م
تخم‌مرغ ۲ عدد
نمک ۲ ق‌غ
لیموترش ۲ عدد
پودر کرفس ۲ ق‌غ
جعفری ۳۰۰ گرم
روغن مایع یک‌چهارم پیمانه
کره ۱۰۰ گرم
آرد نان یک‌چهارم پیمانه
پنیر گرویر رنده شده ۱۰۰ گرم
ذرت ۲ قوطی
لوبیا سبز ۵۰۰ گرم

 

مراحل پخت شنیتسل مرغ

۱-لوبیا سبز را پاک‌کرده و به قطعه‌هایی اندازه دو بندانگشت خردکرده؛ باکمی کره و نمک و یک پیمانه آب بپزید؛ بدون اینکه در ظرف بسته باشد. ذرت را از قوطی درآورده: در آبکش بریزید و بشویید و باکمی کره و نمک داغ کنید. جعفری را پاک‌کرده؛ شسته؛ خردکنید. تخم‌مرغ و آب و یک لیموترش و پودر کرفس و پودر فلفل و کمی نمک و کمی جعفری خردشده و پنیر رنده شده را کاملاً مخلوط‌کنید.

۲-سینه مرغ را بکوبید تا پهن شود. در مایع آماده فروکنید و بعد رد آرد نان بغلتانید و در روغن داغ در ماهیتابه پشت و روی آن را سرخ‌کنید و در دیس بچینید. لوبیا پخته را با ذرت اطراف آن قرار دهید و روی آن جعفری خردشده بپاشید؛ و اطراف دیس را چند حلقه لیموترش قرار دهید و همراه با سس گوجه‌فرنگی و تره میل کنید

 

خواص تخم‌مرغ

تخم‌مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین‌ها و املاح ضروری است و می‌تواند به‌عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد. نیازهای تغذیه‌ای افراد برحسب جنس و سنشان متفاوت است.

یک عدد تخم‌مرغ متوسط ۷۶ کیلوکالری انرژی دارد و مصرف روزانه یک عدد تخم‌مرغ، ۳ درصد نیاز انرژی یک مرد بالغ و ۴ درصد نیاز انرژی یک زن بالغ را تأمین می‌کند.

تخم‌مرغ منبع بسیار غنی پروتئین است. ارزش بیولوژیکی پروتئین تخم‌مرغ بسیار بالاست و نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات، گوشت‌ها و حبوبات غنی‌تر است. پروتئین تخم‌مرغ دارای تمامی اسیدآمینه‌های ضروری برای سلامتی بدن هست.

بنابراین مصرف تخم‌مرغ با سایر مواد غذایی که ازنظر پروتئینی فقیر هستند مانند نان، برنج و غلات، باعث تکمیل ارزش پروتئینی غذا می‌شود.

۱۲٫۵ درصد وزن تخم‌مرغ را پروتئین تشکیل می‌دهد و هم در زرده و هم در سفیده وجود دارد. ولی بیشتر در سفیده تخم‌مرغ و به نام آلبومین وجود دارد.

در نمودارهای ارزیابی کیفیت پروتئین موجود در مواد غذایی، همیشه تخم‌مرغ در بالاترین حد یعنی ۱۰۰ قرار دارد و به‌عنوان استاندارد مرجع برای سنجش پروتئین سایر غذاها استفاده می‌شود.

تخم‌مرغ حاوی تمامی املاح برای تأمین سلامتی فرد است. به‌خصوص اینکه منبع بسیار خوبید و فسفر هست کهید برای ساخت هورمون تیروئیدی و فسفر برای رشد بهتر و سلامتی استخوان‌های بدن لازم می‌باشند.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *