دستور پخت پلو یونانی

مقدمه: پلو یونانی

شمام مثل منین ؟
یعنی ازین پلوهای درهم خوشتون میاد؟
منکه خیلی دوست دارم‌
استامبولی، لوبیاپلو، عدس‌پلو….. خلاصه هرچی پلو درهم برهم باشه من می‌پسندم.
ولی خب اکثراً ایرانی هستن دیگه، اونم چرا، چون ما ایرانی‌ها خیلی برنج‌خور هستیم. حالا این وسط زده و یونانی‌ها هم به برنج درهم علاقه‌مند شدن و یه غذای خوشمزه به اسم پلویونانی دارن. مواد اولیه‌اش هم تو خونه همه پیدا میشه. به نظر من ایندفعه به جای اینکه پلوهای تکراری ایرانی بپزیم بریم تو کار این پلو یونانی.
اگه گیاهخوار هم هستین خیلی راحت میتونین مرغ و عصاره مرغ رو حذف کنین(به جاش عصاره سبزیجات بزنین) و میشه یه وعده گیاهی خوشمزه.

مواد لازم جهت تهیه پلو یونانی

پیاز خورد شده ۲ عدد
نخودفرنگی ۱.۲ پیمانه
برنج ۲ پیمانه
ذرت ۱.۲ پیمانه
زعفران دم‌کرده به میزان لازم
فیله مرغ ۶ تیکه
فلفل دلمه‌ای سبز ۲/۱
فلفل دلمه‌ای قرمز ۲/۱
قارچ ۳۰۰ گرم
هویج درشت ۱ عدد
ادویه پلویی ۱ ق‌چ
عصاره مرغ یا گوشت ۴ پیمانه
کره به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم

 

مراحل پخت پلو یونانی

۱-فیله‌ها را خردکنید؛ آن‌ها را بانمک و زعفران مزده دار کرده و در مقداری کره تفتشان دهید. هویج را بشورید؛ پوست بگیرید و نگینی خردکنید. فلفل دلمه‌ها را هم بشورید و نگینی خورد کنید. قارچ‌ها را بعد از شست‌وشو به‌صورت دلخواه خردکنید و در مقداری روغن تفت دهید. نخودفرنگی و ذرت را هم بپزید و کنار بگذارید.

۲-در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا مقداری داغ شود؛ سپس هویج‌های خردشده را داخل آن تفت دهید. هویج‌های سرخ‌شده را از تابه خارج کنید؛ فلفل دلمه‌ها را اضافه کرده و آن‌ها را تفت دهید.

۳-یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید مقداری روغن داخلان بریزید و بگذارید روغن داغ شود؛ سپس پیاز را داخل آن تفت دهید. بعدازآنکه نرم و طلای شد؛ ادویه پلویی اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید. حالا باید برنجی را که از ۲-۴ ساعت قبل در مقداری آب و نمک خیسانده بودید؛ بدون آب همراه با برنج؛ داخل قابلمه بریزید. محلول عصاره گوشت یا مرغ راهم اضافه کرده و صبر کنید تا برنج نیم‌پز شده و آب آن کشیده شود؛ سپس مقداری زعفران و بقیه سبزیجات‌ را آماده کرده‌اید را اضافه کنید و به‌آرامی هم بزنید. برنج را حدود ۴۵ دقیقه دم‌کنید.

۴-وقتی برنج آماده شد؛ آن را در ظرف موردنظرتان بریزید و همراه با جوجه زعفرانی سرو کنید.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *