دستور پخت کاپ کیک کریسمس

مقدمه کاپ کیک کریسمس:

دیگه کم‌کم داریم به کریسمس نزدیک میشیم و ازونجایی که جدیدا ایرانی‌های مسلمان هم این مراسم برگزار میکنن، بد نیست پس با یه کاپ کیک کریسمس جشن بگیرین که جذابیت میز و عکس‌هاس شمارو چند برابر کنه.

 

مواد لازم جهت تهیه کاپ کیک کریسمس
تخم مرغ ۵ عدد
شکر یک و یک دوم پیمانه
وانیل یک دوم ق‌چ
روغن مایع ۱ پیمانه
آرد دو و یک دوم پیمانه
نمک ۱ پر
جوش شیرین ۱ ق‌چ
ماچا ۱ ق‌س
بیکینگ پودر ۱ق‌چ
ترافل رنگی به مقدار لازم
رنگ سبز به مقدار لازم
خامه قنادی به مقدار لازم
توت فرنگی به مقدار لازم
فوندانت قرمز به مقدار لازم

 

مراحل پخت کاپ کیک کریسمس

۱-تخم مرغ و شکر و وانیل را با دور تند بزنید؛ تا کرم و کش دار شود. سپس روغن مایع را اضافه کنید.

۲-در کاسه ای دیگر آٰرد؛ نمک؛ جوش شیرین؛ ماچا و بیکینگ پودر را الک کنید و در دو مرحله به مایع کیک بیفزایید.

۳-داخل قالب کاپ کیک کپسول قرار دهید. دو سوم از قالب ها را پر کرده و به مدت ۲۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

۴- برای تزیین؛ خمیر فوندانت قرمز را پهن کرده و با کاتر گرد به اندازه کیکی ها برش بزنید و روی کاپ کیک ها قرار دهید؛ سپس با خلال  دندان یک عدد توت فرنگی روی کیک بگذارید. خامه قنادی را فرم دهید و رنگ سبز بزنید. با ماسوره ستاره کوچک روی توت فرنگی ها را با خامه پر کرده و ترافل رنگی بزنید.

 

خواص توت فرنگی

این میوه مغذی و پرفایده چربی خوب خون را افزایش داده، فشارخون را پایین می آورد و به شما برای محافظت در برابر سرطان کمک می نماید. این میوه جزو ۲۰ میوه پر از آنتی اکسیدان بوده و منبعی خوب برای تامین پتاسیم و کلسیم می باشد. فقط ۸ عدد توت فرنگی، ویتامین C ای بیشتر از ۱ پرتقال دارند. در ادامه به بررسی خواص و فواید این میوه خوشمزه و پرطرفدار می پردازیم

مصرف انواع میوه ها و سبزیجات، از جمله توت فرنگی فوایدی بی پایان در پی دارد. با خوردن خوراکی های گیاهی، خطر بیماری های قلبی، دیابت و سرطان کاهش می یابد. همچنین مصرف مقادیر بالای میوه و سبزیجات برای سلامت پوست و مو، افزایش انرژی و کاهش وزن مفید می باشد

مصرف منظم آنتوسیانین نوعی فلانوئید که در خانواده توت ها موجود است، خطر حمله قلبی را تا ۳۲ درصد در زنان جوان و میانسال کاهش میدهد. همچنین کوئرستین، نوعی دیگری فلانوئید که در توت فرنگی موجود است، یک ضدالتهاب طبیعی بوده و تصلب شریان را کاهش داده و در تحقیقاتی که برروی حیوان ها انجام شد، آسیب ناشی از کلسترول بد خون (LDL) را کاهش داد.
همچنین ممکن است کوئرستین خواص ضدسرطانی نیز داشته باشد، با اینحال تحقیق بیشتری در اینباره لازم می باشد. نتنها پتاسیم و فیبر موجود در توت فرنگی برای قلب مفید است، بلکه تحقیقات نشان داده است که توت فرنگی باعث کاهش نوعی آمینواسید که به لایه داخلی رگ ها آسیب می رساند، می شود..

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *