دستور پخت ماهی حلوای سیاه شکم پر

مقدمه ماهی حلوای سیاه شکم پر:

 

مواد لازم جهت تهیه ماهی حلوای سیاه شکم پر  
ماهی حلوا  ۱ عدد
لیموترش ۱ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن کنجد ۲ ق‌س
هویج ۱ عدد
کرفس ۱ شاخه
برگ بو ۲ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
کره ۳۰ گرم
پیازچه ۱ ق‌س
سیر ۱ حبه
برنج ۱۰۰ گرم
سبزی ۲ ق‌س
گردو ۵۰ گرم
رب انار ۲ ق‌س
شیر خرما ۱ ق‌س
مواد لازم جهت تهیه سس  
ماست یک دوم پیمانه
خیار ۱ عدد
شوید ۱ ق‌س
فلفل قرمز به مقدار لازم
خامه صبحانه ۱ ق‌س

 

مراحل تهیه ماهی حلوای سیاه شکم پر

۱-ابتدا ماهی را شسته و پولک ها را پاک کنید؛  داخل شکم ماهی را برش زده و اضافه های آن راخارج کنید تا کاملا تمیز شود.به ماهی و داخل شکم آن آب لیمو تازه؛ نمک؛ فلفل؛ روغن کنجد بزنید و روی آن تکه های هویج؛ کرفس و برگ بو قرار داده و سلفن بکشید و در یخچال قرار دهید و به مدت ۲ تا ۲۴ ساعت بماند.

۲-پیاز را نگینی کرده و با کمی کره تفت دهید؛ پیازچه و سیر را افزوده و بعد برنج؛ سبزی معطر؛ گردو؛ رب انار؛ شیره؛ نمک و فلفل را اضافه کنید و تفت دهید و داخل شکم ماهی را با این مواد پر کنید.

۳-سینی فر را کمی چرب کنید. روی ماهی فویل بکشید و به مدت ۴۰ دقیقه در فر با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. سپس فویل را بردارید تا ۱۰ دقیقه دیگر بماند تا طلایی شود. توجه داشته باشید که مدت زمان پخت بستگی به اندازه ماهی دارد

۴-مواد سس را هم با هم مخلوط کرده و در پایان همراه ماهی سرو نمایید.

 

حواص هویج

هویج علاوه بر طعم خوبی که دارد، حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن و سایر ترکیبات مفید برای سلامتی است از جمله ویتامین A، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها. هویج دارای خواص متعددی برای سلامتی است و به ویژه برای اندام‌هایی مانند چشم، پوست، سیستم گوارش و دندان‌ها فایده دارد. بدون شک، هویج، خوراکی مورد علاقه‌ی باگز بانی است و دلیل سرعت، انرژی و هوش او خوردن هویج است.

هویج اغلب در آب‌میوه درمانی برای درمان برخی از بیماری‌ها استفاده می‌شود. در واقع، این ریشه‌ی خوراکی در ابتدا به عنوان دارو برای درمان انواع بیماری‌ها کشت می‌شد. این گیاه خوراکی را می‌توان به صورت خام و پخته مصرف کرد. هنگامی که به عنوان ماده‌ای برای غلیظ‌ کردن سوپ، سس، کاسرول و نان‌های سریع استفاده می‌شود، به عنوان جایگزین چربی عمل می‌کند. یک کاسه‌ سوپ هویج داغ راهی عالی برای بهبود تغذیه‌ی شما در فصل زمستان است.

این ماده‌ی خوراکی ترد و پر قدرت، کم کالری است و اصلا چربی ندارد. با این حال، می‌تواند به میزان فراوانی ویتامین A و دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها را به بدن‌تان برساند.

هویج همچنین حاوی ویتامین C است که به تولید کلاژن در بدن کمک می‌کند. کلاژن نوعی پروتئینی است که برای حفظ خاصیت کشسانی پوست ضروری است. پروتئین کلاژن به جلوگیری از چین و چروک کمک می‌کند و روند پیری را کند می‌کند. ویتامین A، که نوعی آنتی‌اکسیدان است، همچنین به رادیکال‌های آزاد حمله می‌کند تا مانع از بروز نشانه‌های پیری مانند چین و چروک، تیره شدن پوست و ناصاف شدن آن شود.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *