دستور پخت اسپاگتی با سبزیجات (چینی)

مقدمه اسپاگتی با سبزیجات (چینی)

اصلا من نگم براتون از عشق و علاقه خودم به غذاهای چینی، خیلی خیلی دوست میدارما، وقتی میرم لندن و کمدن تاون (یه محلی که دستفروشا دکه دکه غذاهای ملل میفروشن) من بدون فکر اولی گزینم چاینیز فود. حالا از مهر و عطوفت من به غذاهای چینی بگذریم، این غذا عالی میشه. اسپاگتی تقریبا جزو غذاهایی که ماهی دوبار نه ولی یه بارو میخوریم. حالا چه بهتر که تنوع هم بدیم تو مایه اسپاگتی. البته اینم بگم که اگه بخوام کربوهیدراتی اضافه کنم من به این غذا نودل انتخاب میکنم که بافت نرمتر و نازک‌تری هم داره، دیگه انتخاب با خودتون.

 

مواد لازم جهت تهیه اسپاگتی با سبزیجات (چینی)
کلم کوچک ۱ عدد
سویا سس ۲ ق‌غ
هویج ۴ عدد
سرکه ۲ ق‌غ
جوانه گندم ۱ بسته
اسپاگتی ۱ بسته کوچک
شکر ۱ ق‌چ
قارچ یک بسته بزرگ
سس تند ۲ ق‌م
بروکلی ۱ بسته
نمک ۱ ق‌غ
پیازچه ۴۰۰ گرم
زنجبیل تازه رنده شده ۲ ق‌چ
روغن مایع یک‌چهارم پیمانه

 

مراحل پخت اسپاگتی با سبزیجات (چینی)

۱-کلم را برگ برگ کرده؛ خردکنید و بشویید. هویج را پوست گرفته؛ خلال کنید. قارچ را خردکرده؛ بشورید. برو کلی را از ساقه جدا کرده؛ بشویید. پیازچه را پاک‌کرده؛ قسمت سفید آن را خردکرده؛ بشورید. اسپاگتی را در ظرفی با آب داغ ریخته با یک قاشق نمک و سرکه بجوشانید. وقتی‌که آماده شد؛ آبکش کنید.

۲-سویا سس و سرکه و شکر و نمک و سس تند را مخلوط‌کنید و کنار بگذارید.

۳-کلم و هویج و پیازچه و قارچ و برو کلی را در ظرفی ب هم کمی تفت بدهید. سپس اسپاگتی و زنجبیل را داخل سبزیجات کرده؛ سس را روی آن بریزید و با آتش ملایم پانزده دقیقه بجوشانید. در پایان جوانه گندم را بریزید و چند دقیقه بجوشانید و در ظرف مخصوص ریخته و میل کنید و همراه با سالاد میوه سرو کنید.

 

خواص برو کلی

خوردن قسمت گل کلم بروکلی، یک راه سالم و معمول برای داشتن پوستی بهتر است. ویتامین‌های موجود در آن باعث می‌شوند که پوست، جوانتر بنظر برسد که احتمالا باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید. همچنین مانع تشکیل چین و چروک می‌شود. چین و چروک‌ها نشانه‌ی بدی هستند که سن افراد را بالا می‌برند و هنگامیکه بیش از حد مشخص باشند، بسیار زشت بنظر می‌رسند…

کلم بروکلی سرشار از ویتامین C است. ویتامین C تولید کلاژن پوست را افزایش داده و موجب حفظ سلامت پوست می شود. ویتامین C همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و با رادیکال های آزاد مقابله می کند. رادیکال های آزاد به پوست آسیب رسانده و با تسریع فرآیند پیری پوست باعث بروز پیری زودرس در انسان می شوند. ویتامین C با از بین بردن رادیکال های آزاد مانع از پیری پوست می شود و خطوط ریز و باریک، چین و چروک و تغییر رنگ پوست را کاهش می دهد. کلم بروکلی همچنین حاوی بتاکاروتن، ویتامین E و ویتامین B کمپلکس است که به حفظ جوانی و شادابی پوست کمک می کند.

خواص قارچ

قارچ کلسترول و چربی ندارد و میزان کربوهیدراتش هم کم است؛ پس مقدار زیادی پروتئینِ کم‌چرب به بدنتان می‌رساند. یکی دیگر از خواص قارچ این است که فیبر و آنزیم‌های خاصی در آن وجود دارند که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کنند. تازه، پروتئین کم‌چربی که در قارچ وجود دارد، موقع هضم به سوختن کلسترول بیشتر کمک می‌کند.

کسانی که کم‌خونی دارند درواقع سطح آهن خونشان پایین است، درنتیجه همیشه احساس خستگی و سردرد دارند، عملکردِ سیستمِ عصبی‌شان کاهش می‌یابد و مشکل سوءِهاضمه دارند. قارچ یک منبع خوب آهن است و ۹۰ درصد این آهن توسط بدن جذب می‌شود.‌ با جذب آهن، خون می‌تواند گلبول‌های قرمز بیشتری تولید کند که باعث می‌شود یکی دیگر از خواص قارچ، کمک به‌سلامتی و افزایش قدرت فرد باشد.

یکی دیگر از خواص قارچ مبارزه با دیابت است. قارچ یک رژیم غذایی کم انرژی عالی برای افراد مبتلابه دیابت محسوب می‌شود.‌ این گیاه چربی و کلسترول ندارد، سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آب است و کربوهیدرات کمی هم دارد. به‌علاوه قارچ مقدار زیادی انسولین و آنزیم‌های طبیعی دارد که به شکستن قند و نشاسته‌ی موجود در غذا کمک می‌کنند. ‌قارچ ترکیبات پیچیده‌ی دیگری هم دارد که عملکرد کبد، لوزالمعده و غده‌های درون‌ریز دیگر را هم بهتر می‌کنند و به‌علاوه باعث تقویت تشکیل انسولین و تنظیم سطح آن در بدن می‌شوند. افراد مبتلابه دیابت معمولاً با مشکلات عفونی مواجه هستند مخصوصاً در ناحیه‌ی اندام‌های حرکتی. این عفونت‌ها برای مدت طولانی فرد را آزار می‌دهند. آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی موجود در قارچ به درمان این عفونت‌ها و دردها کمک می‌کنند.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *