دستور پخت املت اسپانیول

مقدمه املت اسپانیول:

جدیدا یه وعده به وعده‌هایی که مهمانی ترتیب میدادیم اضافه شده، اونم صبحانه. که اگه مهمون هم نباشه به نظر من بهترین و دلچسب‌ترین وعده مال همین صبحونس. این املت اسپانیول یه صبحانه زیبا و کامل حساب میشه که تا نزدیکی ظهر حسابی سیر نگهتون میداره.

 

مواد لازم جهت تهیه املت اسپانیول
تخم‌مرغ ۸ عدد
نمک ۱ ق‌غ
گوجه‌فرنگی ۴ عدد
پودر فلفل سیاه ۱ ق‌م
پیاز ۲ عدد
آرد ۲ ق‌س
فلفل سبز دلمه ای ۱ عدد
شیر ۱ پیمانه
پرسیر ۴ عدد
قارچ خردشده ۱ پیمانه
نخودفرنگی پخته ۲۰۰ گرم
روغن نصف پیمانه
ژامبون ۲۰۰ گرم

 

مراحل پخت املت اسپانیول

۱-پیاز و سیر را خردکرده؛ طلایی سرخ‌کنید. آنگاه گوجه‌فرنگی را خردکرده با فلفل سبز دلمه‌ای خردشده و قارچ شسته و خردشده؛ کمی تفت دهید و به پیاز و سیر اضافه کنید. نخودفرنگی را در آبکش بشویید و ژامبون خردشده و یک قاشق نمک و یک قاشق فلفل به آن بیفزایید.

۲-تخم‌مرغ‌ها را با آرد و نمک و یک پیمانه شیر خوب هم بزنید تا وقتی‌که کف کند.

۳-نصف مخلوط تخم و سبزی‌ها (فلفل سبز دلمه‌ای؛ گوجه‌فرنگی…) را درون روغن داغ در ماهیتابه بریزید. وقتی‌که خودش را گرفت؛ شعله را ملایم کنید. نصف موادی که دارید (نخودفرنگی و ژامبون) یک‌نیمه ظرف در ماهیتابه بریزید. چند دقیقه در ظرف را بگذارید. سپس قسمت دیگر تخم‌مرغ را روی طرف دیگر که مواد هست بردانید و بعد چند دقیقه در دیس قرار دهید و در ماهیتابه دیگر بقیه تخم‌مرغ و مواد را به همین شکل درست کنید و در دو دیس سر میز ببرید و میل کنید.

 

خواص تخم‌مرغ

تخم‌مرغ منبع بسیار غنی پروتئین است. ارزش بیولوژیکی پروتئین تخم‌مرغ بسیار بالاست و نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات، گوشت‌ها و حبوبات غنی‌تر است. پروتئین تخم‌مرغ دارای تمامی اسیدآمینه‌های ضروری برای سلامتی بدن هست.

بنابراین مصرف تخم‌مرغ با سایر مواد غذایی که ازنظر پروتئینی فقیر هستند مانند نان، برنج و غلات، باعث تکمیل ارزش پروتئینی غذا می‌شود.

۱۲٫۵ درصد وزن تخم‌مرغ را پروتئین تشکیل می‌دهد و هم در زرده و هم در سفیده وجود دارد. ولی بیشتر در سفیده تخم‌مرغ و به نام آلبومین وجود دارد.

در نمودارهای ارزیابی کیفیت پروتئین موجود در مواد غذایی، همیشه تخم‌مرغ در بالاترین حد یعنی ۱۰۰ قرار دارد و به‌عنوان استاندارد مرجع برای سنجش پروتئین سایر غذاها استفاده می‌شود.

تخم‌مرغ حاوی تمامی املاح برای تأمین سلامتی فرد است. به‌خصوص اینکه منبع بسیار خوبید و فسفر هست که برای ساخت هورمون تیروئیدی و فسفر برای رشد بهتر و سلامتی استخوان‌های بدن لازم می‌باشند.

املاح مهم دیگری که در تخم‌مرغ وجود دارند شامل: روی، سلنیم، آهن و کلسیم می‌باشند.‌

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *