طرز تهیه بلدرچین با سس هلو

مقدمه بلدرچین با سس هلو:

خوراک بلدرچین با سس هلو میتونه جذابیت خاصی به میز شام شما برای یه مهمونی تشریفاتی بده، اگه فصل هلو بود، هلوی تازه پوست گرفته بریزید ، اکه نه در هر فصل سال میتونین این غذارو با کمپوت هلو تهیه کنید.

 

مواد لازم جهت تهیه بلدرچین با سس هلو
بلدرچین ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
کرفس ۲ ق‌س
هویج ۱ عدد
برگ بو ۲ برگ
فلفل سیاه به مقدار لازم
آب ۲ پیمانه
آٰرد ذرت ۱ ق‌س
کمپوت هلو                       ۱ قوطی
نمک و فلفل به مقدار لازم
اب لیو ۱ ق‌س
کره ۱ ق‌س

 

مراحل پخت بلدرچین با سس هلو

۱-بلدرچین ها را پس از تمیز کردن با پیاز؛ کرفس؛ هویج؛ برگ بو و فلفل سیاه و دو پیمانه آب به مدت نیم ساعت آب پز کنید. در صورت تمایل میتوانید بعد از آب پز شدن بلدرچین ها را سرخ کنید.

۲ـآب حاصل از پخت بلدرچین را جدا کردن و به آن آرد ذرت اضافه کنید؛ سپس هلوی درشت خرد شده؛ نمک و آب لیمو را در آن ریخته و بعد از آن کمی جوشید کره را هم بیفزایید؛ بعداز چند دقیقه میتوانید بلدرچین ها را سرو کنید.

 

خواص بلدرچین

طبیعت بلدرچین گرم و خشک و چاق‌کننده بدن است. نرم کننده پوست بدن بوده و مصرف گوشت آن سبب تقویت و تحریک نیروی جنسی در زنان می‌شود. یک کارشناس طب سنتی بیان داشت: پخته بلدرچین بهتر از کباب آن است همچنین زیاده روی در مصرف آن موجب ایجاد سردرد می‌شود. برای اصلاح آن بهتر است همراه ترشی و روغن و کمی شیرینی پخته شود

گوشت بلدرچین منبع خوب نیاسین، فسفر، مس، روی، آهن، سلنیوم و غنی از ویتامین‌های ۱ B 2 ،B ، و ۶ B است. لذا وجود این عناصر معدنی و ویتامین‌ها در گوشت بلدرچین موجب شده که برای امراضی چون آسم، تشنج،فشار خون، ضعف اعصاب و یا در مواردی ناراحتی‌های روانی، عقب‌افتادگی جسمی و همچنین بی‌خوابی داروی معجزه‌آسایی محسوب شود. به همین دلیل در اغلب نقاط دنیا پزشکان برای افراد مسن و از کارافتاده که احتیاج مبرمی به بازیابی سلامت و شادابی روحی و جسمی دارند مصرف گوشت این پرنده را تجویز می‌کنند.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *