دستور پخت سالاد چچن

مقدمه سالاد چچن:

سالاد چچن یه سالاد ترکیه‌ای راحت و دلچسب که به دلیل مرغی که داره یه وعده غذایی هم محسوب میشه. جذابیت این سالاد به سس خونگی و دلچسبشه.

 

مواد لازم جهت تهیه سالاد چچن
هویج ۲ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
ذرت یک دوم میمانه
نخود فرنگی ۱ پیمانه
خیارشور ۱ پیمانه
                         زیتون یک دوم پیمانه
نمک و فلفل به مقدار لازم
مرغ نصف یک سینه
مواد سس
روغن زیتون یا کنجد ۲ ق‌س
سس مایونز ۳ ق‌س
ماست ۱ پیمانه
سیر ۱ حبه
نعنا خشک ۱ ق‌چ
آب لیمو ۳ ق‌س
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم

 

مراحل تهیه سالاد چچن

۱-هویج؛سیب زمینی؛ ذرت؛ نخود فررنگی؛ خیارشور؛ زیتون و نمک و فلفل را در ظرفی ریخته و کنار بگذارید سپس مرغ مزه دار شده پخته شده را ریش ریش کرده و اضافه کنید.

۲-در ظرف دیگر مواد سس را کاملا با هم مخلوط کنید تا صاف و یک دست شوند( در صورت تمایل میتوان سس را حذف کنید) سس اماده شده را به مواد سالاد افزوده و فقط در حد مخلو شدن و با قاشق چوبی مواد را با هم ترکیب کنید( هم زدن بیش از حد باعث له شدگی سیب زمینی می شود و سالاد بافت و شکل ظاهری خود را از دست میدهد.) روی ظرف سلفون بکشید. پس از دو ساعت استراحت در یخچال سالاد اماده سرو است.

 

خواص زیتون

مواد مغذی و آنتی اکسیدان های موجود در زیتون سیاه از اکسیداسیون کلسترول و آسیب رگ های خونی جلوگیری کرده و از حملات قلبی پیشگیری می کند.

اسیدهای چرب موجود در زیتون با کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون به سلامت قلب و عروق کمک می کند.

به نظر می رسد چربی های غیراشباع موجود در زیتون برای کاهش وزن مفید است به طوری که چربی های داخل سلول ها را از بین برده و چربی های شکم را آب می کند.

افرادی که زیتون بیشتری مصرف می کنند کمتر دچار چاقی و اضافه وزن می شوند. با مصرف منظم تنها ۱۰ عدد زیتون قبل از غذا می توان اشتها را تا ۲۰ درصد کاهش داد زیرا اسیدهای چرب غیراشباع زیتون باعث کاهش روند هضم و تحریک هورمون مرتبط با بی اشتهایی می شود.

مصرف منظم زیتون سیاه به دلیل دارا بودن ویتامین E و چربی های غیراشباع با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

مصرف یک فنجان زیتون سیاه در روز به دلیل فیبر فراوان، به سلامت دستگاه گوارش و معده کمک می کند و عمل هضم را بهبود می بخشد.

خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی زیتون از بدن در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب مزمن محافظت کرده و از بروز بیماری سرطان جلوگیری می کند.

زیتون سیاه منبع غنی ویتامین E است که توانایی عالی در خنثی سازی رادیکال های آزاد در بدن دارد و تولید و رشد سلول های سرطانی را کند می کند.

زیتون به ویژه زیتون سیاه حاوی مقادیر فراوان آهن است. آهن باعث بهبود اکسیژن رسانی توسط گلبول های قرمز خون شده و از کم خونی پیشگیری می کند. از علائم کمبود آهن در بدن ضعف و خستگی عمومی می باشد.

یک فنجان زیتون حاوی ده درصد ویتامین A مورد نیاز روزانه بدن است که به سلامت چشم و شبکیه کمک کرده و شب کوری را درمان می کند. همچنین ویتامین A برای پیشگیری از بروز آب مروارید، دژنراتیو ماکولا و آب سیاه یا گلوکوم و سایر بیماری های چشم مرتبط با سن حیاتی می باشد.

زیتون سرشار از پلی فنل ها است که به کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از التهاب کمک کرده و از بافت اندام های مختلف بدن از جمله مغز در برابر آسیب های مختلف محافظت می کند.

زیتون حاوی ویتامین E است که از آنتی اکسیدان های قوی برای پیشگیری و درمان مشکلات شناختی و مغزی است و از بروز آلزایمر و کاهش حافظه جلوگیری می کند.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *