دستور پخت لبنانی پلو

مقدمه لبنانی پلو:

ایندفعه یه سفر کوتاه بریم، بریم سمت لبنان و لبنانی پلو رو تست کنیم. این پلو درواقع یه غذای کامله و اگه بخوایم شبه ایرانیشو مثال بزنیم میتونیم بگیم شبیه استامبولی پلو. خیلی غذای دلچسبی و با این مدل ارائه میتونه خودتون و اهالی خونه و دوستان رو هم از لحاظ مزه، هم ظاهر راضی کنه.

 

مواد لازم جهت تهیه لبنانی پلو
برنج ۵ پیمانه
رب گوجه‌فرنگی نصف پیمانه
قارچ ۲ پیمانه
پیاز ۳ عدد
قلوه گوسفند ۴ عدد
پر سیر ۴ عدد
گوشت چرخ‌کرده ۴۰۰ گرم
جعفری ۳۰۰ گرم
فلفل قرمز ۱ عدد
پودر فلفل قرمز ۱ ق‌غ
روغن مایع نصف پیمانه
نمک ۴ ق‌غ
لیموترش ۱ عدد
زردچوبه ۱ ق‌غ
خیار ۲ عدد
نعنا خشک ۲ ق‌غ
ماست ۵۰۰ گرم
پودر فلفل سیاه ۱ ق‌غ

 

مراحل پخت لبنانی پلو

۱-پیاز و سیر را با سه قاشق روغن سرخ‌کنید (طلایی). گوشت چرخ‌کرده به آن اضافه کنید. فلفل قرمز را خردکرده با گوشت کمی تفت بدهید. بعد قلوه‌ها را خردکنید و بشویید. وقتی‌که آبش رفت با گوشت تفت بدهید. زردچوبه و یک قاشق نمک؛ پودر فلفل سیاه و رب گوجه و قارچ را شسته و خردکرده؛ کمی تفت‌داده و به آن اضافه کنید. با آب یک لیموترش یک پیمانه آب هم در آن بریزید و مدت نیم ساعت یا بیشتر بگذارید بجوشد تا جا بیافتد. فراموش نکنید این غذا باید تند باشد.

۲-برنج ساده را طبق روال نوشته‌شده دم‌کنید و بعدازاین که دم کشید؛ موقع صرف غذا یک فنجان بزرگ را پر از برنج کنید و کمی آن را فشار دهید که برنج در فنجان پر باشد. بعد آن را آهسته در یک بشقاب برگدانید. به‌طوری‌که به شکل فنجان درون بشقاب شما قرار گیرد. سپس از موادی که آماده دارید روی برنج بریزید و کمی جعفری هم خردکرده روی آن برای هر نفر بریزید.

۳-خیار را خردکرده؛ در ماست بریزید. به همراه پودر فلفل قرمز و نمک و نعنا خوب آن را به هم بزنید. کنار هر بشقاب به ظرف کوچک ماست و خیار بگذارید (همه سبزی‌های معطر از قبیل ترخان و پیازچه؛ نعنا و ریحان و شوید را می‌توانید در ماست و خیارتان بریزید و البته باکمی پودر گل سرخ) و همراه با سالاد کرفس با قارچ میل گنید.

 

خواص زردچوبه

به دلیل اینکه زردچوبه به حفظ شدن انسولین خون کمک می‌کند می‌توان برای درمان بیماری دیابت هم از آن استفاده کرد. همچنین مصرف زردچوبه باعث می‌شود که کنترل گلوکز تقویت شود و داروهای دیابت تأثیر بهتری داشته باشند.

از دیگر فواید زردچوبه می‌توان به این مورداشاره کرد که کمی تواند از طریق کمک به کاهش مقاومت انسولین از بروز بیماری دیابت نوع ۲ جلوگیری و پیشگیری کند. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر زردچوبه با داروهای قوی ترکیب شود می‌تواند باعث کاهش قند خون شود، به همین دلیل باید با مشورت پزشک متخصص از زردچوبه در این مورد خاص استفاده کرد.

برای از بین بردن گودی زیر چشم می‌توانید از مخلوط زردچوبه استفاده نمایید. برای این منظور یک قاشق غذاخوری آب گوجه‌فرنگی ، یک قاشق مرباخوری آب‌لیموی تازه و مقدار کمی آرد را با مقداری زردچوبه مخلوط‌کنید.

سپس این مخلوط را روی گودهای اطراف چشم قرار دهید، این مخلوط خیلی سریع گودی‌های زیر چشم را برطرف می‌کند. برای شفافیت پوست هم زردچوبه را با مقداری آب آناناس مخلوط‌کنید و به‌صورت ماسک روی پوست صورت بمالید. پس از ۱۰ دقیقه آن را بشویید. این مخلوط برای شفافیت پوست بسیار تأثیرگذار است.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *