دستور پخته وینایگرته یونانی

مقدمه وینایگرته یونانی:

وینایگرته یونانی یه سس با بیس سرکه قرمزه که با اضافه کردن اورگانو، ریحان و پودر پیاز طعم خیلی خوبی به سالادهای شما میده.

 

مواد لازم جهت تهیه وینایگرته یونانی
سرکه قرمز یک دوم پیمانه
روغن زیتون یک چهارم پیمانه
پودر سیر ۲ ق‌چ
اورگانو ۲ ق‌چ
ریحان ۱ ق‌چ
پودر پیاز ۱ ق‌چ
نمک دریایی ۱ق‌چ
سس خردل ۱ ق‌چ
فلفل سیاه یک چهارم ق‌چ

 

مراحل پخت وینایگرته یونانی

۱-تمام مواد را در ظرف شیشه ای در دار دهانه گشاد ریخته و خوب تکان دهید.

۲-در صورت نگه داری در یخچال به مدت یک هفته قابل استفاده خواهد بود. هنگام سرو کنار سالاد چند دقیقه قبل از استفاده از یخچال خارج کنید یا حتی آن را به مدت ۱۵ ثانیه در ماکرووی گرم کنید.

۳-درصروت استفاده ار اوراگاتوی خشک شده به مقدار یک ق‌چ از آن را به کار ببرید. این محصول برای سرو همراه با پیتزای یونانی و سالاد ونیز برای مرینت کردن متنایب میشود.

 

خواص روغن زیتون

اگر می خواهید طبیعی ترین و بهترین کرم و ماده آرایشی را برای طراوت پوست خود انتخاب کنید،می توانید روغن زیتون به پوست خود بمالید.روغن زیتون به علت خواص زیادی که برای پوست دارد روغن زیبایی می نامند زیرا اسید های چرب روغن زیتون سلول ها را به صورت یکدست در کنار هم قرار داده و موجب ساخت عروق بیشتر در کنار سلول های پوستی می شود. افزایش خون رسانی به این سلول ها، پوست را صاف تر و درخشنده تر می کند. روغن زیتون از خشکی پوست جلوگیری کرده و رطوبت کافی را به پوست می رساند. روغن زیتون همچنین باعث کاهش چین و چروک و آثار ناشی از اشعه خورشید مانند تیره شدن و زبری پوست و می توان از آن به عنوان مرطوب کننده پوست دست و پا، صورت استفاده کنیم.

۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با آب یک لیموترش را ترکیب کنید و بر روی پوست سر ماساژ دهید، اجازه دهید که ۲۰ دقیقه بر روی مو بماند و سپس با شامپو بشویید.

از این درمان هر روز هفته استفاده کنید.

در زمستان موها خشک می شوند و بیشتر در معرض شکنندگی قرار می گیرند، روغن زیتون می تواند رطوبت موها را حفظ کند. کمی روغن زیتون را بر روی انگشتان خود بمالید و آن را بر روی موها ماساژ دهید.

روغن زیتون حاوی مقادیر بالای ویتامین های آ، ای و آنتی اکسیدان می باشد که باعث می شود که موها نرم و شفاف شوند.

این روغن دارای مقدار زیادی ویتامین ای و آنتی اکسیدان است که پوست را در برابر عوامل خارجی مانند نور خورشید و باد محافظت می کند. روغن زیتون برای انواع پوست مناسب می باشد.

کمی پوست دست و صورت خود را مرطوب کنید و یک قاشق روغن زیتون را به آرامی بر روی آن ماساژ دهید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

توجه داشته باشید که روغن زیتون ممکن است کمی پوست را تیره کند.

اگر پوست خشکی دارید، قبل از رفتن به رختخواب روغن را روی دست و صورت خود بمالید و بگذارید یک شب بماند و صبح با آب گرم بشویید.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *