دستور پخت ماکارونی با سس سفید

مقدمه ماکارونی با سس سفید:

یکی از غذاهایی که اصولا همه افراد خانواده دوست دارن این ماکارونی، اکثرا هم که با سس گوشت درست میکنیم، ولی خب برای تنوع میتونیم ماکارونی با سس سفید درست کنیم، هم تنوع محسوب میشه، هم خیلی خوشمزه‌اس.

 

مواد لازم جهت تهیه ماکارونی با سس سفید
ماکارونی ۲ بسته کوچک
نمک ۲ ق‌غ
قارچ ۱ بسته
پودر فلفل سیاه ۱ ق‌غ
پرسیر ۵ عدد
آرد ۲ ق‌غ
خامه ۱ بسته
سرکه ۲ ق‌غ
پنیر گرویر ۲۰۰ گرم
روغن مایع یک‌چهارم پیمانه
کره ۵۰ گرم
شیر ۵۰ گرم

 

مراحل پخت ماکارونی با سس سفید

۱-ماکارونی را در ظرفی با آب جوش آماده با دو قاشق سرکه و یک قاشق روغن مایع و یک قاشق نمک بریزید. وقتی‌که به نظرتان آماده آبکش کردن است و مغز ماکارونی پخت است؛ آبکش کنید و با آب سرد بشویید. قارچ را شسته و خردکنید و تفت بدهید. سیر رنده شده را با قارچ کمی تفت بدهید. سس سفید را طبق دستور نوشته‌شده آماده کنید.

۲-پیرکس راکمی چرب کرده؛ ماکارونی آبکش شده را با قارچ و سیر رنده شده در آن ریخته؛ سس سفیدروی آن بریزید. آنگاه پنیر رنده شده و خامه به آن اضافه کرده؛ در حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد در فر به مدت نیم ساعت قرار دهید تا روی آن طلایی شود. مقدار مواد نوشته‌شده برای دو ظرف پیرکس است که باید مقدار آن را نصف کنید. چون برای هشت نفر یک ظرف پیرکس کم است.

 

خواص قارچ

قارچ‌های خوراکی منبع عظیمی از ویتامین D است و سالمندان، افرادی که دچار شکستگی اعضای بدن شده‌اند، افراد مبتلابه آلرژی و بیماری‌های خود ایمنی می‌توانند در کنار مصرف دارو از این ماده خوراکی به‌عنوان یک مکمل درمانی برای سلامتی بهره بگیرند.

مصرف قارچ خوراکی به‌ویژه نوعی دکمه‌ای آن می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود، بر اساس پژوهش‌ها در قارچ انواع پروتئین و مواد ضدویروسی وجود دارد که مصرف آن‌ها باعث‌ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، براین اساس کارشناسان توصیه می‌کنند افراد هنگام بیماری به‌ویژه سرما خردگی و آنفلوانزا درصورتی‌که منع دارویی و یا آلرژی به قارچ ندارند در ترکیب سوپ مرغ از قارچ پخته هم استفاده کنند تا علائم بیماری زودتر در بدن آن‌ها از بین برود.

قارچ‌ها دارای مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری برای بدن هستند که می‌توانند با تشکیل رادیکال‌های آزاد در بدن مقابله کنند و به‌این‌ترتیب مانع از بروز بیماری‌هایی چون آلزایمر، سرطان، پارکینسون و سایر بیماری‌های ناشی از عفونت در بدن شوند. کارشناسان با بررسی بر روی ترکیبات تشکیل‌دهنده قارچ‌ها دریافتند اثر ضد سرطانی و ضدعفونی‌کنندگی قارچ مانند اثر کپسایسین در فلفل حیلی و پاپریکا است و می‌تواند همگام با آن‌ها به‌عنوان یک عامل محافظتی برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها مورداستفاده قرار بگیرد.

بر اساس تحقیقات قارچ منبع بسیار خوبی از گروه ویتامین‌های B  ازجمله ویتامین B۲ (ریبوفلاوین) و ویتامین B۳ (نیاسین) است، مصرف ویتامین B برای بدن بسیار حیاتی است زیرا قند و گلوکز موجود در هیدروکربن و سایر خوراکی‌ها را به انرژی برای سوخت‌وساز بدن تبدیل می‌کند.

کارشناسان در جدیدترین مطالعات خود که در مجله اپیدمیولوژی سرطان به چاپ رسیده است دریافتند بالا بودن سطح سلنیوم در خون زنان باعث محافظت از بدن آن‌ها در برابر ابتلا به بیماری سرطان مثانه می‌شود، سلنیوم به میزان زیاد در قارچ خوراکی وجود دارد و بر این اساس محققان توصیه می‌کنند افراد در طول روز حتماً مقداری قارچ در حدود ۳۲ گرم برای حفظ سلامت بدن مصرف کنند.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *