دستو پخت موس شات توت فرنگی

مقدمه موس شات توت فرنگی:

اگه یه مهمونی سریع براتون پیش اومد و میخواستین برای دسر یا عصرونه سریع و راحت خودتون دست به کار بشین، موس شات توت‌فرنگی بهترین گزینه میتونه باشه. اگه توت‌فرنگی نداشتین، شاتوت، نبود، انبه، نبود، …. خلاصه دستتون بازه.

 

مواد لازم جهت تهیه موس شات توت فرنگی
توت فرنگی تازه ۳۰۰ گرم
پودر ژلاتین ۲ ق‌س
شیر ۱۵۰ میلی لیتر
شکر یک دوم پیمانه
خامه ۱ پیمانه
رنگ خوراکی صورتی به مقدار لازم

 

مراحل تهیه موس شات توت فرنگی

۱-توت فرنگی ها را به وسیله غذاساز به خوبی خرد کنید.

۲-در ظرفی پودر ژلاتین را با نیمی از شیر مخلوط کرده و روی بخار اب قرار دهید تا پودر ژلاتین کاملا حل و شفاف شود.

۳ـیقیه شیر را به همراه شکر روی حرارت بگذارید تا شیر به جوش بیاید و شکر حل شود.

۴-ژلاتین را به مخلوط شیر و شکر افزوده و سریع هم بزنید و بگذارید کمی از دمای آن کاسته شود؛ سپس خامه فرم گرفته را اضافه کرده و مخلوط کنید و در صورت تمایل رنگ را هم افزوده و به رنگ دلخواه در آورید؛ در پایان داخل شات ها ریخته و ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا ببندد.

 

خواص توت فرنگی

مصرف منظم آنتوسیانین نوعی فلانوئید که در خانواده توت ها موجود است، خطر حمله قلبی را تا ۳۲ درصد در زنان جوان و میانسال کاهش میدهد. همچنین کوئرستین، نوعی دیگری فلانوئید که در توت فرنگی موجود است، یک ضدالتهاب طبیعی بوده و تصلب شریان را کاهش داده و در تحقیقاتی که برروی حیوان ها انجام شد، آسیب ناشی از کلسترول بد خون (LDL) را کاهش داد.
همچنین ممکن است کوئرستین خواص ضدسرطانی نیز داشته باشد، با اینحال تحقیق بیشتری در اینباره لازم می باشد. نتنها پتاسیم و فیبر موجود در توت فرنگی برای قلب مفید است، بلکه تحقیقات نشان داده است که توت فرنگی باعث کاهش نوعی آمینواسید که به لایه داخلی رگ ها آسیب می رساند، می شود.

توت فرنگی قندی پایین و میزان فیبری بالا داشته و هردو این فاکتور ها به حفظ تعادل قندخون کمک می نماید. توت فرنگی یکی از خوراکی های مناسب برای افراد دیابتی می باشد. تحقیقات نشان می دهد که خوردن ۳۷ توت فرنگی در روز می تواند بطرز چشم گیری عوارض دیابت همچون نارسایی کلیه و نوروپاتی محیطی را کاهش دهد.

این میوه مغذی و پرفایده چربی خوب خون را افزایش داده، فشارخون را پایین می آورد و به شما برای محافظت در برابر سرطان کمک می نماید. این میوه جزو ۲۰ میوه پر از آنتی اکسیدان بوده و منبعی خوب برای تامین پتاسیم و کلسیم می باشد. فقط ۸ عدد توت فرنگی، ویتامین C ای بیشتر از ۱ پرتقال دارند. در ادامه به بررسی خواص و فواید این میوه خوشمزه و پرطرفدار می پردازیم.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *