دستور پخت کباب کوبیده

مقدمه کباب کوبیده:

اصلاً اسم این کباب‌کوبیده که می‌آید، غش میکنه آدم. البته بعضی‌ها دوست ندارن، نمیدونم چراااا. اگه خوب درست شه خیلی خوشمزس. اینم بگما از روی دستور خوندن خیلی راحته ولی این کباب کوبیده ازون غذاهاس که احتیاج به تمرین داره؛ یعنی فکر نکنین بااولین بار که کباب و به سیخ بکشین حله، کلی باید تمرین کنین، ولی کار نشد نداره.

 

مواد لازم جهت تهیه کباب کوبیده
سیخ پهن ۱۶ عدد
نمک ۲ ق‌غ
گوشت گوساله ۱ کیلو گرم بدون استخوان
پودر فلفل سیاه ۲ ق‌چ
گوشت گوسفند نیم کیلو گرم قلوه گاه
تخم مرغ ۱ عدد
پیاز متوسط نیم کیلو گرم

 

مراحل پخت کباب کوبیده

۱-گوشت گوساله و گوسفند را دو یا سه بار چرخ کنید.(گوشت تازه باشد.یخ زده نباید مصرف کنید) پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و دور بربزید و خود پیاز را با گوشت و نمک و فلفل و یک عدد تخم مرغ یک ساعت مالش دهید تا خوب آماده شود.

۲-گوشت آماده شده را به سیخ بکشید و هر سیخ را برای این که از گوشت جدا نشود؛سر سیخ را کاملا با دو انگشت سبابه  و میانی به گوشت بچسبانید. به این ترتیب همه کباب ها را سیخ کنید و در یک سینی آماده کرده؛ یک ساعت قبل از طبخ بگذارید بماند.

۳-منقل را با ذغال آماده کنید. بطوری که خیلی پر نباشد. سیخ ها را روی منقل بچینید و باد بزنید. در این حال یک نفر باید بزند و نفر دیگر سیخ ها را برای این که نسوزد؛ پشت و رو کند. آن‌گاه یک نان بزرگ را در سینی بگذارید و سیخ ها را  در میان نان خالی کنید و اگر خواستید با برنج ساده طبق روال نوشته شده؛ سر میز ببرید و همراه با سالاد میوه سرو کنید.

 

خواص تخم مرغ

تخم مرغ یکی از غذاهای فوق العاده ای است که همه ی ما آن را می شناسیم و از خواص بسیار زیاد آن خبر داریم. تخم مرغ یک غذای کامل بوده که مجموعه ی فواید آن کمتر در یک ماده ی غذایی دیگر یافت می شود.

تخم مرغ حاوی لوتئین و زیگزانتین و آنتی اکسیدان هایی است که می تواند سلامت چشم را تضمین کند. یکی از فواید تخم مرغ کمک آن به حفظ سلامت چشم است. مواد مختلفی هستند که می توانند در فعالیت های دژنتراتیو در چشم ما تاثیر بگذارند. دو تا از این مواد لوتئین و زیگزانتین هستند که از جمله آنتی اکسیدان هایی هستند که در شبکیه ی چشم ساخته می شوند.

مطالعات نشان می دهد که مصرف مقادیری از این مواد مغذی می تواند تاثیرات قابل توجهی در جلوگیری از خطر بروز آب مروارید و دژنراسیون ماکولا که دو تا از رایج ترین اختلالات چشمی هستند بگذارد. زرده ی تخم مرغ در واقع حاوی مقادیر زیادی از لوتئین و زیگزانتین است. در یکی از مطالعات ما زرده ی تخم مرغ توانست ظرف مدت ۴.۵ هفته میزان لوتئین خون را تا ۵۰-۲۸ درصد و مقدار زیگزانتین را تا ۱۱۴ – ۱۴۲ درصد افزایش دهد. تخم مرغ همچنین ویتامین A زیادی در خود دارد و می تواند سطح ویتامین A بدن را افزایش دهد. کمبود این ویتامین در بدن باعث نابینایی است.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *